کیک و شیرینی

دستور پخت مافین هلو

هلو یکی از میوه های محبوب در تابستان است و از آنها در کیک ها و انواع دسر استفاده میشود. این مافین های هلو شگفت انگیز هستند. نرم و پر از تکه های هلو که تاکنون یکی از بهترین کاپ کیک ها است که می توانید در کنار قهوه یا چای خود میل کرده و لذت ببرید. شکر قهوه ای و دارچین روی مافین طعم زیادی به این دسر می بخشد و با هلو کاملا عالی می شود. شما میتوانید این مافین ها را با سایر میوه ها مانند زغال اخته ، تمشک یا سیب تهیه و سرو کنید که باعث میشود از این مافین در همه ی فصل ها لذت ببرید. برای آشنایی با دستور پخت مافین هلو مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

مافین هلو

دستور پخت مافین هلو

مواد لازم:

1 پوند (450 گرم) حدود 3 عدد هلو پوست کنده و خرد شده

1/2 فنجان (100 گرم) شکر قهوه ای

2/3 فنجان (85 گرم) آرد چند منظوره

1/4 فنجان 60 گرم) کره ذوب شده

1 قاشق غذاخوری (۳ گرم) پودر دارچین

خمیر مافین:

110 گرم کره در دمای اتاق

2/3 فنجان (135 گرم) شکر

2 عدد تخم مرغ

1 قاشق غذاخوری (5 گرم) عصاره وانیل

1/3 فنجان (80 گرم) خامه ترش

1/4 لیوان (60 میلی لیتر) شیر

1 قاشق غذاخوری (6 گرم) جوش شیرین

1 قاشق غذاخوری (4 گرم) بیکینگ پودر

1 3/4 فنجان (220 گرم) آرد چند منظوره

1/4 قاشق غذاخوری (2 گرم) نمک

1/2 قاشق غذاخوری (1 گرم) پودر دارچین

دستور پخت:

گام اول: فر را از قبل با دمای (180C) گرم کنید و یک قالب مافین را با کاغذ روغنی بپوشانید. کره ذوب شده را به یک کاسه اضافه کرده و با یک چنگال هم بزنید تا ترکیب شود. کنار بگذارید. در یک کاسه متوسط ​​آرد را با نمک ، دارچین ، بیکینگ پودر و جوش شیرین مخلوط کنید.

گام دوم: مخلوط کره و شکر تا زمانی که خامه ای ، سبک و پفکی شود مخلوط کنید. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید ، سپس عصاره وانیل ، خامه ترش ، شیر را اضافه کرده و مخلوط کنید تا ترکیب شوند. مخلوط آرد را اضافه کنید و مخلوط کنید تا به خوبی مخلوط شوند.

گام سوم: هلو را به مخلوط اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس خمیر را در قالب بریزید. بعد یک قاشق غذاخوری از مخلوط آرد و دارچین را روی هر مافین اضافه کنید. حدود 25 تا 30 دقیقه آن را بپزید تا قهوه ای طلایی شود. برای خنک شدن کامل به قفسه سیم انتقال دهید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا