منوی صبحانه

دستور پخت نان نوتلا

سلام به دوستداران آشپزی و انواع مختلف نان. امروز شما را با دستور پخت نان نوتلا بسیار لذیذ و خوشمزه آشنا میکنیم. دستور تهیه ی این نان بسیار ساده میباشد و در کمترین زمان میتوانید آن را تهیه کنید و در کنار دوستان و خانواده خود از آن لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه ی این نان لذیذ و ساده، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

نان نوتلا

دستور پخت نان نوتلا

مواد لازم: 

2 و 1/2 فنجان (310 گرم) آرد چند منظوره

1/2 قاشق غذاخوری (2 گرم) نمک

3/4 فمجان (180 میلی لیتر) شیر ولرم

1 قاشق غذاخوری (15 گرم) شکر

15 گرم مخمر تازه (1/4 قاشق غذاخوری مخمر خشک فعال)

2 قاشق غذاخوری (30 گرم) کره ذوب شده

1 عدد تخم مرغ هم زده

1/2 فنجان (150 گرم) نوتلا در دمای اتاق

1 عدد تخم مرغ کوچک هم زده

دستور پخت:

گام اول: در یک کاسه متوسط ​​مخمر تازه را با شکر هم بزنید تا مایع شود. شیر ولرم را اضافه کرده و هم بزنید و بعد تخم مرغ زده شده و کره ذوب شده را اضافه کنید. در یک کاسه بزرگ، آرد و نمک را با هم می زنیم. مخلوط شیر را روی مواد خشک ریخته و شروع به ورز دادن آن کنید تا از لبه های کاسه جدا شود.

گام دوم: خمیر را به شکل توپ درآورید. روغن را روی یک کاسه تمیز بپاشید، خمیر را در آن بگذارید و با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید. بگذارید حدود 1 ساعت در دمای اتاق (فضای گرم) استراحت کند تا اندازه آن دو برابر شود.

گام سوم: روی یک سطح آرد زده شده، با استفاده از یک وردنه خمیر را به یک مستطیل در حدود 20-12 اینچ (50x30cm) درآورید. نوتلا را به طور مساوی روی خمیر پخش کنید. به 6 نوار بلند برش دهید. 3 نوار را روی هم قرار دهید، بنابراین باید 2  قسمت خمیر سه لایه داشته باشید. سپس هر کدام را به 4 قسمت تقسیم کنید.

گام چهارم: خمیر ها را روی یک کاغذ روغنی چرب شده در سینی فر (23x13cm) قرار دهید. سپس با یک حوله آشپزخانه بپوشانید و بگذارید 30 دقیقه استراحت کند. فر را با دمای (180 درجه سانتیگراد) گرم کنید. اکنون تخم مرغ زده شده را روی نان براش کنید. 15-20 دقیقه آن را بپزید تا قهوه ای طلایی شود. 

4.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا