انواع پیش‌غذا

دستور پخت نان پنیر و سیر

پنیر و سیر طعم دهنده های اصلی این نان هستند اما احساس راحتی کنید و دستور تهیه و دستورالعمل ها را طبق دلخواه خود با استفاده از گیاهان و ادویه جات مورد علاقه ی خود تهیه و سرو کنید. دستور پخت نان پنیر و سیر بسیار ساده میباشد و طعم بی نظیری نیز دارد که حتما از آن لذت خواهید برد. همانطور که در تصویر میبینید شما میتوانید هر تکه از این نان را جدا کرده و از آن لذت ببرید. برای آشنایی با دستور پخت این نان لذیذ و ساده، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

نان پنیر و سیر

دستور پخت نان پنیر و سیر

مواد لازم:

خمیر نان:

3 و 1/2 فنجان (440 گرم) آرد چند منظوره

1/2 قاشق غذاخوری (2 گرم) پودر سیر

1/2 فنجان (50 گرم) پنیر چدار رنده شده

1 قاشق غذاخوری (5 گرم) نمک

25 گرم مخمر تازه (1/2 قاشق غذاخوری مخمر خشک فعال یا 2 قاشق غذاخوری مخمر فوری)

2 قاشق غذاخوری (30 گرم) شکر

1/4 فنجان (60 میلی لیتر) شیر گرم

فنجان 3/4 (180 میلی لیتر) آب گرم

1 عدد تخم مرغ زده شده

3 قاشق غذاخوری (45 گرم) کره نرم شده

پوشش پنیری:

1/2 فنجان (110 گرم) کره بدون نمک ذوب شده

4 حبه سیر چرخ کرده

فلفل سیاه تازه آسیاب شده

2 قاشق غذاخوری پیاز ریز خرد شده

2 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده

1/2 فنجان (50 گرم) پنیر پارمسان رنده شده

1 فنجان (100 گرم) پنیر چدار رنده شده

سس موردعلاقه شما برای سرو

گام اول: یک قالب 23 سانتی متری را با روغن چرب کنید و آرد بزنید سپس خمیر را تهیه کنید. در یک کاسه بزرگ آرد را با نمک، پودر سیر و 50 گرم پنیر چدار مخلوط کنید. در یک کاسه کوچک شکر را به مخمر اضافه کنید و هم بزنید تا مایع شود. شیر را اضافه کرده و هم بزنید تا حل شود.

گام دوم: مخلوط شیر و مخمر، آب، تخم مرغ و کره را نیز به مخلوط آرد اضافه کنید. هم بزنید تا خمیر یکدست شود و از بغل های کاسه جدا شود. با نایلکس روی خمیر را بپوشانید و بگذارید خمیر به مدت 10 دقیقه بماند. خمیر را 4 تکه کنید و روی یک سطح آرد زده شده قرار دهید. هر تکه را در 10 قسمت کوچکتر تقسیم کرده و هر قطعه را به شکل توپ درآورید.

گام سوم: پوشش پنیر را آماده کنید. در یک کاسه متوسط کره ذوب شده را با سیر خرد شده و فلفل سیاه مخلوط کنید. در یک کاسه دیگر، پنیر چدار و پارمسان را با جعفری و پیاز مخلوط کنید. هر توپ خمیر را درون مخلوط کره قرار دهید و به مخلوط پنیر آغشته کنید. توپهای خمیر را درون قالب قرار دهید.

گام چهارم: روی قالب را با نایلکس بپوشانید و بگذارید خمیر به مدت 30 دقیقه به 1 ساعت حجیم شود. فر را از قبل با 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. بع مدت 25 الی 30 دقیقه آن را بپزید تا قهوه ای طلایی شود. از فر خارج کرده و بگذارید 5-10 دقیقه درون قالب خنک شود. نان را از قالب جدا کرده و با سس موردعلاقه خود سرو کنید.

4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا