انواع دسرکیک و شیرینی

رولت کیک هویج

سلام به دوستداران آشپزی و انواع کیک و شیرینی. رولت کیک هویج یکی از محبوب ترین نوع رولت میباشد که با خامه بسیار پر میشود و طعم بی نظیری دارد. اگر طرفدار کیک هویج هستید، این رولت مخصوص شماست تا از آن در کنار چای یا قهوه ی خود لذت ببرید. دستور پخت این شیرینی بسیار ساده و راحت میباشد و در زمان کمی آماده میشود. برای آشنایی با دستور پخت این شیرینی خوشمزه و لذیذ مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

رولت کیک هویج

مواد لازم:

برای کیک:

3 عدد تخم مرغ بزرگ

150 گرم شکر سفید

2 قاشق غذاخوری روغن

1 قاشق غذاخوری عصاره وانیلی

1 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر

1 قاشق غذاخوری پودر زنجبیل 

½ قاشق غذاخوری پودر مغز گردو

2 قاشق غذاخوری پودر دارچین

½ قاشق غذاخوری نمک

95 گرم آرد 

2 عدد هویج متوسط ​​رنده شده

برای خامه:

200 گرم پنیر خامه ای

4 قاشق غذاخوری کره بدون نمک

1 قاشق غذاخوری عصاره وانیلی

250 گرم پودر قند برای تزئین

دستور پخت:

گام اول: فر خود را با درجه حرارت 175 درجه سانتیگراد / 160 درجه سانتیگراد گرم کنید. یک قالب مخصوص پخت رولت را با کاغذ روغنب بپوشانید و یک لایه ی نازک از آرد را رویش بریزید. تخم مرغ ها را با هم مخلوط کنید تا سبک و پفکی شوند، هم زمان با هم زدن تخم مرغ ها شکر، روغن و وانیل را اضافه کنید.

گام دوم: در یک کاسه جداگانه نمک، آرد، ادویه ها و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. مواد خشک را به آرامی مخلوط کرده و درون مواد خیش بریزید و سپس هویج ها را اضافه کنید. خمیر را در قالب آماده خود بریزید و به مدت 15-20 دقیقه بپزید اما مرتباً از 15 دقیقه چک کنید.

گام سوم: در حالی که کیک می پزد، یک حوله (دستمال) آشپزخانه تمیز را روی یک سطح صاف قرار دهید و پودر قند رویش بپاشید. به محض اینکه کیک پخته شد، آن را روی حوله آشپزخانه قرار دهید و با دقت و آرام کاغذ را از کیک جدا کنید. سپس در حالی که کیک هنوز گرم است، انتهای کوتاه حوله را روی انتهای کیک تا کنید و از انتهای کوتاه درون حوله بپیچید.

گام چهارم: بگذارید کاملاً خنک شود. در حالی که کیک خنک می شود، با ترکیب همه مواد اولیه خامه، خامه درست کنید. مراقب باشید بیش از حد مخلوط نکنید، زیرا پنیر خامه ای خیلی سریع می تواند آبکی و شل شود. هنگامی که کیک کاملاً خنک شد، آنرا با دقت باز کنید و روی آنرا با خامه پر کنید و دوباره بچرخید. سپس پودر قند رویش بپاشید و سرو کنید.

3.3/5 - (18 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا