آشپزی امروز سر آشپزانواع پیش‌غذاانواع سوپ

سوپ عدس مناسب برای افطار

سوپ عدس به راحتی به مدت 5 روز در یخچال نگه خواهد داشت و آن را برای پختن در آخر هفته و سرو کردن در طول هفته ایده آل می کند. و همچنین اگر در فریزر قرار دهید به مدت 3 ماه 100٪ قابل خوردن است. حتی طولانی تر! یک بخش اساسی از سوپ، عدس است. این سوپ یک ایده عالی برای افطار است و شما دیگر با خوردن این سوپ احساس سنگینی و پر بودن نخواهید داشت. برای آشنایی با دستور پخت سوپ عدس مناسب افطار مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

سوپ عدس مناسب برای افطار

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1عدد پیاز خرد شده

2 حبه سیر چرخ کرده

1 عدد هویج بزرگ خرد شده (حدود 1/4 لیوان)

2 عدد ساقه کرفس خرد شده (حدود 1/4 لیوان)

2 فنجان / 400 گرم عدس سبز یا قهوه ای شسته شده

400 گرم / 14 اونس گوجه فرنگی خرد شده

6 فنجان آب سبزیجات یا آب مرغ یا آب گوشت

1/2 قاشق غذاخوری پودر زیره و گشنیز

1 و 1/2 قاشق چایخوری پودر فلفل

2 عدد برگ بو خشک

1 عدد لیمو (پوست + آب لیمو)

1/4 قاشق غذاخوری نمک و فلفل

برای سرو:

جعفری تازه خرد شده برای چاشنی
نان گرم برای سرو

دستور پخت:

گام اول: روغن را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. سیر و پیاز را اضافه کنید، به مدت 2 دقیقه بپزید. کرفس و هویج را اضافه کنید. 7 تا 10 دقیقه یا تا زمانی که نرم شود و پیاز را شیرین شود بپزید. در این مرحله عجله نکنید، چون عطر و طعم پایه سوپ است.

گام دوم: به جز لیمو و نمک تمام مواد باقیمانده را اضافه کنید و هم بزنید. حرارت را افزایش داده و بجوشانید. در قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید. به مدت 35 – 40 دقیقه یا تا زمانی که عدس نرم شود بپزید.

گام سوم: با استفاده از مخلوط کن، 2 یا 3 ثانیه سوپ را مخلوط کنید تا کمی غلیظ شود. اگر می خواهید غلظت سوپ را تنظیم کنید، برای رقیق تر شدن آب اضافه کنید. با نمک و فلفل سوپ را طعم دار کنید.

گام چهارم: سپس پوست لیمو را روی سوپ رنده کرده و کمی قبل از سرو یک آب لیمو اضافه کنید. در صورت دلخواه با جعفری چاشنی دار کنید و همراه با نان تازه و گرم که به آن کره زده اید سرو کنید!

4.1/5 - (52 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا