انواع پیش غذا و کاناپه

سیب زمینی شیرین پخته شده با پنیر پارمزان

سیب زمینی شیرین پخته شده با پنیر پارمزان یکی از محبوب ترین غذاهای جانبی و اسنک در سراسر جهان است. از سیب زمینی های شیرین استفاده کنید و به جای سرخ کردن برای غذایی که قطعاً سالم تر است و پر از مواد مغذی و فاقد گناه برای کسانی که رژیم هستند، آن ها را بپزید. این یکی از بهترین راه های عادت دادن بچه ها به سیب زمینی شیرین است. یكی از مهمترین مراحل برای تهیه ی سیب زمینی شیرین و خوب، هم اندازه خرد کردن یا برش دادن آن است. اگر آنها را خیلی ضخیم برش دهید ممکن است به هیچ وجه ترد نشوند. همچنین، استفاده از روکش نشاسته ذرت است که واقعاً به ترد شدن سیب زمینی کمک می کند، زیرا نشاسته رطوبت را جذب می کند و در ایجاد سیب زمینی ترد کمک می کند در حالی که داخل آن نرم و لطیف است. این سیب زمینی هارا با پنیر اضافه و سس سرو کنید. برای آشنایی با طرز تهیه ی این اسنک، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

سیب زمینی شیرین پخته شده با پنیر پارمزان

مواد لازم:

2 پوند (900 گرم) حدود 3 عدد سیب زمینی شیرین

2 قاشق غذاخوری (28 گرم) روغن

1/3 لیوان (30 گرم) پارمسان رنده شده

1 و 1/2 قاشق غذاخوری (12 گرم) نشاسته ذرت

1 قاشق غذاخوری (3 گرم) پودر سیر

1/2 قاشق غذاخوری (5 گرم) نمک

فلفل سیاه تازه آسیاب شده

1/8 قاشق غذاخوری پودر زیره

1 قاشق غذاخوری (1 گرم) ریحان خشک

برای سس:

1/4 فنجان (60 گرم) خامه ترش

1/2 قاشق غذاخوری (3 گرم) خردل

2 قاشق غذاخوری (30 گرم) سس فلفل و سیر شیرین

دست پخت:

گام اول: فر را از قبل تا (220C) گرم کنید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و سیب زمینی های شیرین را به برش های ¼ اینچ (6 میلی متر) برش داده و سپس هر برش را به خلال های نازک برش دهید. آنها را درون یک کاسه بزرگ قرار دهید.

گام دوم: ذرت، سیر، ریحان، زیره، نمک، فلفل، پنیر پارمسان را به سیب زمینی ها اضافه کنید. اکنون روغن را اضافه کنیدو خوب تکان دهید تا به روغن آغشته شوند. 20-25 دقیقه در فر بپزید تا قهوه ای طلایی و ترد شود، بعد از 15 پخت، سیب زمینی ها را برگردانید.

گرم سرو کنید و اگر دوست دارید پنیر بیشتر رویش بریزید. در حالی که سیب زمینی ها در حال پخت هستند، سس خود را آماده کنید. در یک کاسه کوچک خامه ترش را با خردل و سس فلفل ترکیب کرده و کنار بگذارید تا آماده سرو شود. نوش جان!!!

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا