انواع سس ها

طرز تهیه ی سس مخصوص پیتزا

اگر قصد تهیه پیتزا در خانه را دارید من استفاده از سس پیتزا خانگی را به شدت توصیه می کنم، می تواند تفاوت بزرگی در طعم پیتزا ایجاد کند و مطمئناً پیتزا شما بهتر خواهد شد. این سس پیتزای گوجه فرنگی به دلیل داشتن تمام ادویه های مورد استفاده بسیار طعم دار است و تهیه آن بیشتر از 15 دقیقه زمان نمی برد. پس از اینکه با سس گوجه فرنگی خانگی عادت کردید دیگر هرگز سس گوجه فرنگی را خریداری نخواهید کرد.

حتی میتوانید این سس را برای استفاده های بعدی جا یخی نگه داری کنید بسیار آسان است که تقریباً دیگر لازم نیست آن را از قبل تهیه کنید. این سس را می توان در پیتزا استفاده کرد، اما نه تنها با پیتزا، بلکه با ماکارونی یا به سادگی به عنوان سس برای غذا های مختلف. برای آشنایی با طرز تهیه ی سس مخصوص پیتزا مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

سس پیتزا

طرز تهیه ی سس مخصوص پیتزا

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 عدد پیاز کوچک ریز خرد شده

1 حبه سیر خرد شده

400 گرم گوجه فرنگی خرد شده

3 قاشق غذاخوری پوره گوجه فرنگی

1 عدد برگ بو

2 قاشق غذاخوری پونه کوهی خشک شده

2 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

1 دسته کوچک ریحان ریز خرد شده

دستور تهیه:

گام اول: روغن را در یک قابلمه روی حرارت کم رو به بالا گرم کنید. سپس پیاز را اضافه کنید و نمک بزنید. به مدت 12-15 دقیقه یا تا زمانی که پیاز نرم شود، به آرامی سرخ کنید و بگذارید شفاف شود. سیر را اضافه کرده و برای یک دقیقه دیگر سرخ کنید.

گام دوم: گوجه فرنگی و پوره گوجه فرنگی را به همراه برگ بو، پونه کوهی و شکر اضافه کنید. به جوش بیاورید و حرارت را کم کنید. بعد از جوش آمدن برای 30-35 دقیقه یا تا زمانی که غلیظ شود و حجمش کاهش پیدا کند بپزید.

گام سوم: با نمک طعم دار کنید. اگر سس بسیر یکدست میخواهید، با مخلوط کن دستی، مخلوط کنید وگرنه همان طور بگذارید بماند. ریحان را به سس اضافه کرده و هم بزنید. با این مقدار سس میتوانید 4-6 پیتزا بزرگ تهیه کنید. به مدت 1 هفته به خوبی در یخچال نگه داشته یا در یک ظرف در فریزر نگه دارید.

2.3/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا