انواع سس ها

طرز تهیه ی سس کرنبری

طرز تهیه ی سس کرنبری یک سس عالی برای شام شکرگذاری است که از آنجایی که این سس عالی برای بوقلمون است، ضروری نیز هست. تهیه آن با کرنبری یخ زده یا تازه بسیار آسان و سریع است و می توانید از قبل آن را تهیه کنید و در فریزر نگه دارید. سس کرنبری کلاسیک با کرنبری، شکر و آب تهیه می شود و تا زمانی که کرنبری ها نرم شده و سس کمی غلیظ شود پخته میشود. معمولاً آب پرتقال، پوست پرتقال یا لیمو، دارچین یا سایر ادویه مخلوط میشود تا عطر و طعم یا بافت اضافی را در دستور العمل کلاسیک قرار دهند. برای تنظیم دستور غذا مطابق با سلیقه خود میتوانید آن را تغییر دهید. برای آشنایی با دستور پخت این سس لذیذ و ساده، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

سس کرنبری

طرز تهیه ی سس کرنبری

مواد لازم:

زغال اخته 12 اونس (350 گرم) تازه یا منجمد

1 فنجان (200 گرم) شکر

1/2 فنجان (120 میلی لیتر) آب پرتقال

1/2 فنجان (120 میلی لیتر) آب

پوست نارنج (اختیاری)

دستور تهیه:

گام اول: آب، آب پرتقال و شکر را درون یک قابلمه متوسط ​​بریزید و روی حرارت متوسط ​​بالا بیاورید. اکنون کرنبری ها را اضافه کنید، به جوش بیاورید و به مدت 10-15 دقیقه دیگر بجوش آورید تا زمانی که کرنبری ها بپزند و نرم شوند.

گام دوم: از روی حرارت بردارید، در صورت دلخواه پوست رنده شده ی نارنج را روی آنها بپاشید و بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود، به یک کاسه انتقال داده و در یخچال قرار دهید تا آماده استفاده شود. سس با خنک شدن غلیظ می شود. نوش جان!

1.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا