منوی صبحانه

وافل صبحانه شکلاتی

وافل صبحانه شکلاتی بیرونی ترد و داخلی شکلات و نرم دارد. این دستور العمل وافل شامل پودر کاکائو و چیپس شکلات برای طعم شکلات بیشتر است. با مقداری شکلات بیشتر روی آن می تواند به راحتی وافل با شکلات اضافه برای صبحانه ی خود سرو کنید. به طور کلی وافل می تواند برای صبحانه تهیه شود اما این غذاها می توانند یک دسر شگفت انگیز نیز باشد. دستور پخت آنها بسیار آسان است و می توان فوراً آنها را سرو کنید و همین امر باعث می شود که هر زمان که میهمان غیر منتظره باشید و یا هوس شکلات کرده اید، هوس خود را برطرف کنید. برای آشنایی با طرز تهیه ی این وافل لذیذ صبحانه مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

وافل شکلاتی

وافل صبحانه شکلاتی

مواد لازم:

وافل شکلاتی:

1 و 3/4 فنجان (220 گرم) آرد چند منظوره

1/2 فنجان (60 گرم) پودر کاکائو بدون شکر

1/3 فنجان (70 گرم) شکر قهوه ای

2 قاشق غذاخوری (8 گرم) بیکینگ پودر

1/2 قاشق غذاخوری (3گرم ) جوش شیرین

1/2 قاشق غذاخوری (3گرم ) نمک

1/2 قاشق غذاخوری (1 گرم) پودر دارچین

2 عدد تخم بزرگ جدا شده در دمای اتاق

2 قاشق غذاخوری (30 گرم) شکر

2 فنجان (480 گرم) شیر عسل در درجه حرارت اتاق

1/3 فنجان (70 گرم) روغن 

1 قاشق غذاخوری (5 گرم) عصاره وانیل

2/3 فنجان (120 گرم) چیپس شکلات تلخ

سس شکلات:

1/2 فنجان (60 گرم) پودر کاکائو بدون شکر

1/3 فنجان (70 گرم) شکر

1/4 قاشق غذاخوری (1 گرم) نمک

1/2 فنجان (120 میلی لیتر) آب

1 قاشق غذاخوری (5 گرم) عصاره وانیل

دستور پخت:

گام اول: سس شکلات را آماده کنید. در یک قابلمه متوسط ​​پودر کاکائو را با شکر و نمک مخلوط کنید. آب را اضافه کرده و مخلوط کنید. ترکیب را روی حرارت کم رو به متوسط ​​قرار دهید و به جوش آورید. به مدت 1 دقیقه بجوشانید و مداوم هم بزنید. از روی حرارت برداشته، وانیل را اضافه کرده و کنار بگذارید تا خنک شود تا آماده استفاده شود.

گام دوم: وافل های شکلاتی را آماده کنید. در یک کاسه بزرگ مواد خشک را با هم مخلوط کنید: آرد، پودر کاکائو، بیکینگ پودر، جوش شیرین، دارچین و نمک. سفیده و زرده تخم مرغ ها را جدا کنید. زرده های تخم مرغ را با شکر مخلوط کنید تا یکدست و خامه شوند. روغن، یک فنجان شیرعسل و وانیل را اضافه کرده و با هم بزنید تا ترکیب شوند.

گام سوم: مخلوط آرد را اضافه کرده و مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند. بقیه شیر عسل را اضافه کرده و با هم بزنید تا ترکیب شود. سفیده تخم مرغ را بزنید تا کف کند. به تدریج دو قاشق غذاخوری شکر را اضافه کرده و هم بزنید تا سفید و پفکی شود. آنها را به آرامی در خمیر بریزید و به یک طرف هم بزنید. چیپس های شکلات را به ترکیب اضافه کنید. دستگاه وافل پز خود را از قبل گرم کنید و هر دو سطح را با روغن چرب کنید.

گام چهارم: 1/2 فنجان از مخلوط را در یک طرف دستگاه بریزید و آن را ببندید. طبق دستورالعمل دستگاه بپزید. تا زمانی که بقیه وافل را آماده میکنید، و میخواهید آنها را ترد نگه دارید، آن ها را در فر از قبل گرم شده با دمای 100 درجه سانتیگراد بپزید. آن را گرم و در صورت تمایل و با مقداری توت تازه و سس شکلات، خامه یا  همراه با بستنی سرو کنید.

4.3/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا