انواع بیسکویتکیک و شیرینی

کوکی های چیپس شکلاتی بدون کره

این کوکی های چیپس شکلات بدون کره یکی از بهترین کوکی هایی است که تاکنون تهیه و سرو شده است. شاید اولین بار است که این کوکی ها را بدون کره خواهید پخت ولی به شما اطمینان میدهم که از آن لذت خواهید برد. این کوکی ها به اندازه ای لذیذ و خوشمزه میباشند که شما اصلا تغییری در طعم آن به دلیل نبود کره احساس نخواهید کرد. طرز تهیه ی آنها ساده و سریع میباشد و دیگر نیازی به انتظار برای نرم شدن کره یا ذوب شدن آن نیست، همچنین نیازی به قرار دادن خمیر قبل از پخت در یخچال نیست. با این دستور می توانید در طی چند دقیقه از کوکی های چیپس شکلات نرم لذت ببرید. برای آشنایی با دستور پخت این کوکی، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

کوکی های چیپس شکلاتی بدون کره

مواد لازم:

2/4 فنجان (280 گرم) آرد چند منظوره

1 قاشق غذاخوری (6 گرم) جوش شیرین

2 قاشق غذاخوری (6 گرم) نشاسته ذرت

1 قاشق غذاخوری (5 گرم) نمک

4/4 فنجان (170 گرم) روغن نباتی یا روغن نارگیل

فنجان 3/4 (135 گرم) شکر قهوه ای

1/2 فنجان (100 گرم) شکر سفید

2 عدد تخم مرغ بزرگ

2 قاشق غذاخوری (10 گرم) عصاره وانیل

1 فنجان (180 گرم) چیپس شکلاتی نیمه شیرین (55-70٪ کاکائو)

چیپس های شکلاتی اضافی برای تزئین، اختیاری

دستور پخت:

گام اول: فر را از قبل با دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) گرم کنید. سینی فر را با کاغذ مخصوص ( کاغذ روغنی) بپوشانید. در یک کاسه متوسط آرد، جوش شیرین، نشاسته ذرت و نمک را با هم مخلوط و سپس الک کنید. کنار بگذارید. در یک کاسه بزرگ تخم مرغ ها را با روغن، شکر و عصاره وانیل مخلوط کنید.

گام دوم: به تدریج مخلوط آرد را اضافه کرده و بعد چیپس های شکلات را اضافه کنید. با استفاده از یک اسکوپ بستنی، قسمت های مساوی از خمیر را برداشته و روی سینی فر آماده با فاصله 1 اینچ (2.5 سانتی متر) از یکدیگر قرار دهید.

گام سوم: پخت را به مدت 8 تا 10 دقیقه تا کمی لبه ها طلایی شوند، ادامه دهید. بگذارید کوکی ها روی سینی فر خنک شوند تا کوکی ها به اندازه کافی محکم شوند تا بتوانید از کاغذ جدا کنید، احتمالاً 5 دقیقه. در حالی که کوکی ها هنوز گرم هستند، مقداری چیپس شکلات اضافی را نیز روی آنها بریزید. سپس بگذارید روی یک قفسه سیمی خنک شوند.

2.7/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا