کیک و شیرینی

کیک عسلی

کیک عسلی یکی از لذیذ ترین و خوش طعم ترین کیک میباشد. برخی از این کیک ها با استفاده از خامه ترش و برخی از آنها را با استفاده از شیر عسل تهیه میشود. شما میتوانید نوع خامه خود را انتخاب کنید ولی امروز ما از خامه ترش استفاده میکنیم. پخت این کیک ممکن است کمی بیشتر از پخت دیگر کیک ها زمان ببرد چون با لایه های نازک و زیادی تهیه میشود. این لایه های کیک عسلی در حالی که خنک می شوند سفت می شوند، با خامه پر و تزئین میشود که باید قبل از سرو یک شب در یخچال بماند تا خامه خوب فرم گیرد و کیک کمی سفت شود. طعم این لایه های کیک عسلی ارزش تمام تلاش و وقت را دارد. من واقعاً امیدوارم که بتوانید برای تهیه این کیک خوشمزه برای شما عزیزان وقت پیدا کنید. برای آشنایی با دستور پخت این کیک، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

کیک عسلی

کیک عسلی

مواد لازم:

4/4 فنجان (550 گرم) آرد چند منظوره الک شده
1/2 فنجان (113 گرم) کره
1/3 لیوان (120 گرم) عسل
2/3 فنجان (135 گرم) شکر
1 قاشق غذاخوری (6 گرم) جوش شیرین
1/2 قاشق غذاخوری (3 گرم) نمک
1 قاشق غذاخوری (5 گرم) عصاره وانیل
3 عدد تخم مرغ

خامه:

2 فنجان (500 گرم) خامه ترش 25٪ چربی
2/3 فنجان (80 گرم) پودر قند
2 قاشق غذاخوری (40 گرم) عسل
1 قاشق غذاخوری (5 گرم) عصاره وانیل
2 فنجان (500 گرم) خامه زده شده 35٪ چربی و سرد

برای تزئین:

برش های باقیمانده کیک که پودر میشود
خامه زده شده

دستور پخت:

گام اول: فر را از قبل تا (180C) گرم کنید. در یک کاسه ( غیر پلاستیکی ) متوسط ​​شکر، کره و عسل را اضافه کرده و روی حرارت متوسط ​​رو به کم قرار دهید. کمی بجوشانید و 4-5 دقیقه دیگر پخت و پز را ادامه دهید، تا زمانی که معطر و کمی تیره شود. جوش شیرین را اضافه کنید و هم بزنید (حباب دار و کمرنگ تر میشود) و سپس از روی حرارت بردارید.

گام دوم: به مدت 4-5 دقیقه کنار بگذارید و در همین زمان تخم مرغ ها را بزنید. نمک و عصاره وانیل را به مخلوط گرم اضافه کنید. در حالی که مخلوط را به طور مداوم هم میزنید، تخم مرغ های زده شده را کم کم اضافه کنید. به تدریج آرد الک شده را اضافه کنید و بعد خمیر را به یک سطح آرد زده شده منتقل کنید. خمیر را به 8 قطعه مساوی تقسیم کنید.

گام سوم: سپس با وردنه صاف کنید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. سپس هر تکه از خمیر را که ضخامت آن 1-2 میلی متر باشد، با استفاده از قالب کیک به دایره های 8 اینچ (20 سانتی متر) برش دهید. هر دایره را با چنگال سوراخ کنید و حدود 7 دقیقه آن را بپزید تا قهوه ای طلایی شود.  برای خنک شدن کامل به یک قفسه سیمی منتقل کنید. با خنک شدن لایه ها سفت می شوند. بقیه ی لایه هارا نیز به همین روش حدود 5-6 دقیقه تا زمانی که طلایی شوند بپزید. سپس کاملاً خنک کنید.

ادامه دستور پخت:

گام چهارم: در یک کاسه بزرگ خامه ترش را با پودر قند، وانیل و عسل مخلوط کنید. در یک کاسه دیگر خامه را هم بزنید تا پفکی شوند. به تدریج خامه زده شده را در مخلوط خامه ترش اضافه کنید. مقدار کمی از خامه را روی ظرف سرو اضافه کنید تا کیک به ظرف بچسبد. یک لایه کیک عسلی را روی ظرف قرار دهید.

گام پنجم: روی آن خامه بریزید و بعد یک لایه دیگر کیک روی خامه قرار دهید. این روند را تکرار کنید تا تمام کیک های 7 یا 8 لایه استفاده شود. کل کیک را با خامه ترش بپوشانید، سپس با استفاده از کاردک خامه را صاف کنید. کیک را یک شب یخچال قرار دهید تا لایه ها فرم بگیرند. لایه های باقی مانده پخته شده را خرد کنید تا پودر شود. برای تزئین کیک از پودر ها استفاده کنید. همچنین میتوانید با استفاده از یک قیف، روی کیک را با مقداری خامه زده شده تزئین کنید.

3.9/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا