انواع دسرکیک و شیرینی

کوکی پر شده با نوتلا

اگر شکلات دوست دارید، کوکی ها و به خصوص کوکی پر شده با نوتلا یک دستور العمل مناسب برای شماست. این کوکی های شکلاتی بسیار لذیذ اند که با نوتلا ذوب شده پر شده اند. طرز تهیه ی آنها بسیار آسان و راحت میباشد. مبتوانید در کنار یک لیوان شیر گرم و یا قهوه، آن را میل کنید و لذت ببرید. برای آشنایی با دستور پخت این کوکی های بی نظیر، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

کوکی پر شده با نوتلا

مواد لازم:

حدود 1/2 فنجان (150-180 گرم) نوتلا
1 فنجان (125 گرم) آرد چند منظوره
پودر کاکائو بدون شکر 1/3 لیوان (40 گرم)
جوش شیرین 1/2 قاشق غذاخوری (3 گرم)
1/2 قاشق غذاخوری (3 گرم) نمک
1/2 قاشق چایخوری (1 گرم) قهوه فوری
1/2 فنجان (113 گرم) کره بدون نمک در دمای اتاق
1/3 فنجان (75 گرم) شکر قهوه ای
1/3 فنجان (70 گرم) شکر سفید
1 عدد تخم مرغ
1 قاشق غذاخوری (5 گرم) عصاره وانیل
1/3 فنجان (60 گرم) چیپس شکلات نیمه شیرین

دستور پخت:

گام اول: یک سینی فر یا سینی معمولی را با کاغذ روغنی بپوشانید. 12-13 قاشق چایخوری نوتلا را روی کاغذ ریخته و به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت در فریزر قرار دهید تا سفت شود. فر را تا (180C) گرم کنید. یک سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. در یک کاسه آرد را با پودر کاکائو، قهوه فوری، نمک و جوش شیرین مخلوط کنید. کنار بگذارید تا آماده استفاده شود.

گام دوم: در یک کاسه دیگر کره را با هر دو نوع شکر مخلوط کنید تا خامه ای شود. تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و مخلوط کنید تا به خوبی مخلوط شوند. از یک قاشق چوبی یا کاردک استفاده کنید تا به تدریج آن را به مخلوط آرد اضافه کرده و چیپس شکلات را بریزید. نوتلا را از فریزر خارج کنید. کف دست خود را با پودر کاکائو آغشته کنید.

گام سوم: بیشتر یک قاشق از خمیر کوکی را برداشته، با استفاده از دست خود صاف کنید، نوتلا را اضافه کنید و خمیر را در اطراف نوتلا بپیچانید و گرد کنید. روی سینی فر آماده شده قرار دهید. به مدت 10-12 دقیقه بپزید، بعد بگذارید حداقل 5 دقیقه روی سینی فر خنک شود. کوکی ها را به یک قفسه خنک کننده منتقل کنید تا کمی خنک شود. در حالی که هنوز کمی گرم است در کنار یک فنجان شیر گرم میل کنید. لذت بردن!

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا