انواع دسرکیک و شیرینی

دستور پخت دونات شکلاتی

آیا به دونات علاقه دارید؟ این دستور پخت دونات شکلاتی آسان یک گزینه ی مناسب برای شماست. در این دستور العمل نه از مخمر، نه تخم مرغ، نه کره، و نه هیچ تجهیزات خاصی استفاده نشده است. این دونات ها نیازی به سرخ کردن ندارند، و پخت آنها در فر بدون کاهش کیفیت، آنها را گزینه ای سالم تر می کند. در این دستورالعمل از مواد اولیه ای استفاده می شود که معمولاً در منزل دارید و همچنین میتوانید آنها را با مواد دیگر جایگزین کنید. به عنوان مثال، می توانید آبدوغ (دوغ پس از گرفتن کره) را با ماست و شیر جایگزین کنید و از هر نوع لعاب دیگری که دوست دارید استفاده کنید. شما حتی برای تهیه این دونات ها نیازی به قالب دونات ندارید. از قالب های شیرینی گرد ساده استفاده کنید. این دونات ها را تهیه کنید و در کنار عزیزان و دوستان خود از آنها لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه ی این دونات ها، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت دونات شکلاتی

مواد لازم:

خمیر دونات:

2/4 فنجان (280 گرم) آرد چند منظوره

1/4 پیمانه (30 گرم) پودر کاکائو

1 و 1/2 قاشق چایخوری (6 گرم) بیکینگ پودر

1/2 قاشق غذاخوری (3 گرم) جوش شیرین

1/3 فنجان (70 گرم) شکر

3/4 قاشق غذاخوری (3 گرم) نمک

1 فنجان (240 گرم) آبدوغ

4 قاشق غذاخوری (56 گرم) روغن

1 قاشق غذاخوری (5 گرم) عصاره وانیل

لعاب شکلاتی:

خامه زده شده 4 اونس (120 گرم)

4 اونس (120 گرم) شکلات نیمه شیرین 

تزئین:

نقل یا آجیل خرد شده یا شکر

دستور پخت:

گام اول: فر را از قبل تا 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) گرم کنید و یک سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. در یک کاسه بزرگ آرد را با پودر کاکائو، بیکینگ پودر، جوش شیرین، شکر و نمک مخلوط کنید. آبدوغ، روغن و وانیل را اضافه کرده و چند دقیقه مخلوط تا یکدست شود.

گام دوم: از یک وردنه چرب شده برای پهن کردن خمیر به اندازه ی 1 سانتی متر استفاده کنید. برای برش دونات از قالب گرد 7.5 سانتی متری استفاده کنید. همین کار را با بقیه ی خمیر انجام دهید تا دیگر خمیری باقی نماند. دوناتها را به اندازه 2 اینچ (5 سانتی متر) روی سینی فر آماده قرار دهید. دونات ها را به مدت 9-10 دقیقه بپزید.

گام سوم: دونات ها را زیاد نپزید. بگذارید آنها خنک شوند و لعاب شکلاتی را آماده می کنند. خامه را در یک قابلمه کوچک روی حرارت قرار دهید. هنگامی که خامه تازه شروع به جوشیدن میکند ، از روی حرارت برداشته و روی شکلات بریزید. بگذارید یک دقیقه بماند، سپس هم بزنید تا یکدست شوند. بگذارید کمی خنک شود. پیراشکی ها را تا نصف داخل لعاب فرو ببرید و تزئین کنید.

4.7/5 - (27 امتیاز)

یک دیدگاه

  1. برای تزیین میتوانید از افشاندنی‌ها استفاده کنید. افشاندنی ها مواد خوراکی هستند که همانطور که در شکل بالا آوردید به اشکال استوانه، منجوق و گرد قطع کرده و قالب میکنند و بر روی شیرینی و پی‌غذا می‌پاشند یا بصورت مرتب میچسبانند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا