آشپزی امروز سر آشپزغذاهاي دريايي

طرز تهیه ی تورتیلا میگو

مخلوط خوشمزه ای از میگو های تند، پیاز و فلفل دلمه ای، سیر و پنیر ذوب شده درون یک تورتیلا لذیذ. طرز تهیه ی این میگو ها ادویه دار بسیار ساده و آسان میباشد. همه در یک تابه در کمتر از 20 دقیقه تهیه و آمده سرو میشوند. ابتدا پیازها، فلفل دلمه ای و سیر را فقط برای یک دقیقه تفت میدهیم. در مرحله بعد، میگو و چاشنی ها را فقط برای یک یا دو دقیقه دیگر اضافه می کنیم و میپزیم (توجه داشته باشید که میگوها در عرض چند دقیقه به راحتی می پزند).

اکنون تنها چیزی که باقی مانده است اضافه کردن مخلوط میگو روی تورتیلا و پنیر سپس ترد کنید. این تورتیلا ها را با خامه ترش، سالسا یا گواکامولی یا سس مورد علاقه خود سرو کنید. شما میتوانید آن ها را در یخچال نگه دارید و دوباره در یک ماهیتابه گرم کنید تا پنیر ذوب شود و تورتیلا دوباره ترد شود. برای آشنایی با طرز تهیه ی تورتیلا میگو مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی تورتیلا میگو

مواد لازم:

453 گرم میگو خام متوسط تمیز شده

1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

1/2 فنجان پیاز خرد شده

1/2 فنجان فلفل دلمه ای خرد شده

2 حبه سیر خرد شده

2 قاشق غذاخوری ادویه تاکو یا 1 قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز و از بقیه هر کدام 1/2 قاشق چایخوری: پودر سیر، پودر پیاز، پونه کوهی خشک، پاپریکا، زیره سبز، نمک، فلفل سیاه

1-2 فنجان مخلوط پنیر موزارلا، چدار و مکزیکی

6-8 عدد نان تورتیلا

دستور پخت:

گام اول: 1 قاشق غذاخوری روغن را در یک ماهیتابه یا قابلمه بزرگ گرم کنید. پیاز خرد شده، فلفل دلمه ای و سیر را در قابلمه اضافه کنید. به مدت 1 دقیقه یا تا زمانی که کمی نرم شوند بپزید. چاشنی تاکو و میگو را اضافه کنید و 1-2 دقیقه دیگر یا تا زمانی که میگو صورتی شود، بپزید.

گام دوم: مخلوط را به یک کاسه منتقل کنید بعد ماهیتابه را بشویید و با یک حوله کاغذی کف قابلمه را خشک کنید. ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید و آن را با اسپری روغن یا روغن با استفاده از براش چرب کنید.

گام سوم: یک تورتیلا را در ماهیتابه قرار دهید و پنیر را در یک طرف آن بپاشید. حدود 5-6 میگو همراه مخلفاتش یا به اندازه کافی برای پوشاندن پنیر روی پنیر بریزید. سپس نصف نان تورتیلا را روی مواد برگردانید. هر طرف را 2-3 دقیقه یا تا زمانی که طلایی و ترد شود، بپزید. همین کار را برای تورتیلا های دیگر نیز تکرار کنید. با خامه ترش، سالسا یا گواکامولی سرو کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا