انواع غذاهای گیاهی و انواع غذای گیاهخواران

کوفته قلقلی سبزیجات

کوفته قلقلی سبزیجات بسیار خوشمزه و سالم هستند. یک راه خوب برای کودکان که سبزیجات بخورند. و یک غذای عالی برای گیاهخواران (باید به این نکته اشاره کرد که در این غذا از تخم مرغ استفاده شده است). میتوانید آنها را به عنوان پیش غذا و یا غذای اصلی استفاده کنید. این کوفته های سبزیجات را میتوانید با برنج، ماکارونی یا سیب زمینی پوره شده سرو کنید، و در ساندویچ های صبحانه نیز می توانید آن را میل کنید. برای پروتئین بیشتر، کمی نخود چرخ کرده و به مخلوط کوفته اضافه کنید. مطمئناً لذت خواهید برد. زمانی هم که میخواهید در سیخ سرو کنید پیشنهاد میکنیم که از گوجه های گیلاسی نیز استفاده کنید. برای آشنایی با طرز تهیه ی این کوفته های لذیذ و خوشمزه، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

کوفته قلقلی سبزیجات

مواد لازم:

2 عدد سیب زمینی پوست کنده و رنده شده

1/2 کدو سبز رنده شده و تلخی گرفته شده

1 عدد هویج رنده شده

2 یا 3 حبه سیر خرد شده

1 عدد تخم مرغ زده شده

نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده

2 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده تازه

1 قاشق غذاخوری شوید خرد شده تازه

30 گرم پنیر رنده شده

3 قاشق غذاخوری آرد سوخاری

سس قرمز:

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

2 عدد پیاز خرد شده

1 حبه سیر خرد شده

2 عدد فلفل دلمه ای قرمز خرد شده

2 عدد گوجه فرنگی بزرگ پوره شده

1 فلفل قرمز تند کوچک اختیاری (چیلی)

1 قاشق غذاخوری پاپریکا

500 میلی لیتر عصاره ی سبزیجات

2 عدد برگ بو

1 قاشق غذاخوری شکر

نمک و فلفل برای طعم دار کردن

دستور پخت:

فر را از قبل با دمای (200C) گرم کنید. کوفته ها را آماده کنید. تمام مواد را با هم مخلوط کنید، سپس با نمک و فلفل چاشنی دار کنید، بچشید و مخلوط کنید و سپس به اندازه ی توپ های کوچک درآورید و آنها را روی یک فر با روغن چرب شده قرار دهید (یا سرخ کنید). به مدت 30 دقیقه بپزید و چند دقیقه آخر از آپشن گریل فر استفاده کنید  تا کمی برشته و قهوه ای رنگ شوند.

گام دوم: سس را آماده کنید. روغن را در یک ماهیتابه با حرارت زیاد گرم کنید. پیاز و سیر را تفت دهید، حدود 5 دقیقه تا زمانی که طلایی شوند. فلفل قرمز و پاپریکا را اضافه کنید و هم بزنید. گوجه فرنگی، فلفل چیلی، برگ بو، ریحان و عصاره سبزیجات را اضافه کنید. در قابلمه را بگذارید و بجوشانید، هم بزنید تا زمانی که همه سبزیجات نرم شوند و مایع تبخیر شود. در صورت لزوم نمک، شکر و فلفل را اضافه کنید. سس را همراه با کوفته ها سرو کنید.

3/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا