فرآورده های لبنی

طرز تهیه ی ماست خانگی سفت

سلام به همراهان همیشگی آشپزی ها. تمروز شما را با طرز تهیه ی ماست خانگی آشنا میکنیم که بسیار ساده میباشد. ابتدا شیر خود را انتخاب کنید. این می تواند هر نوع شیر باشد ، اما هرچه شیر شما سالم تر باشد ، ماست شما سالم تر خواهد بود. میتوانید هم با شیر پاکتی و هم با شیر محلی تهیه کنید. همچنین می توانید از شیر بز استفاده کنید.‌ اگر میخواهید ماست سالم و بدون هیچ مواد نگه دارنده ای میل کنید، ما را همراهی کنید.

ماست خانگی

طرز تهیه ی ماست خانگی سفت

مواد لازم:

2 لیتر شیر – ترجیحاً نپخته
ظرف برای تهیه ی ماست
4 قاشق ماست

دستور تهیه:

شیر را در یک قابلمه استیل ضد زنگ روی حرارت متوسط ​​گرم کنید تا به 180 درجه فارنهایت برسد. شیر گرم شده را درون ظرف تمیز خود ریخته و با نشستن روی پیشخوان یا در یک حمام آب خنک سرد کنید تا دمای آن به 115 درجه فارنهایت کاهش یابد.

ماست از قبل تهیه شده یا ماستی که از فروشگاه خریده اید را به شیر اضافه کنید. فقط به اندازه کافی هم بزنید تا داخل شیر مخلوط شود. سپس قابلمه را با پارچه یا پتو بپوشانید و به مدت 12 تا 24 ساعت در جای گرم قرار دهید.

جایی که بیش از حد گرم نباشد و سرد نیز نباشد. سپس قابلمه را یخچال قرار دهید تا ماست سفت و آماده شود. پس از درست شدن ماست می توانید آب روی آن را دور بریزید و یا ماست را با آن مخلوط کنید تا یکدست شوند. نوش جان!

3.5/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا