انواع دسرتازه های آموزش شیرینی پزی

دستور تهیه ی شکلات های گردویی

استفاده از شکلات با کیفیت خوب بسیار مهم است ، زیرا این ماده بر طعم و بافت این شکلات های گردویی تأثیر می گذارد. جوش شیرین با اسیدهای موجود در شکلات برای تغییر pH واکنش نشان می دهد و این باعث می شود که این شکلات خشک تر و محکم تر شود. برای آشنایی با دستور تهیه ی شکلات های گردویی مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

شکلات گردویی

دستور تهیه ی شکلات های گردویی

مواد لازم:

۴۵۴ گرم شکلات نیمه شیرین ریز خرد شده
۵۷ گرم شکلات تلخ ریز خرد شده
½ قاشق چایخوری جوش شیرین
⅛ قاشق چایخوری نمک
1 (14 اونس) عدد کنسرو شیر عسل
1 قاشق غذاخوری عصاره وانیل
1 فنجان گردو ریز خرد شده

دستور پخت:

برای شروع ، شکلات را خرد کرده و آن را با جوش شیرین و نمک در یک کاسه متوسط کمی ​​روی حرارت قرار دهید. سپس شیر عسل و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. سپس کاسه را روی یک قابلمه پر شده با 2 فنجان آب قرار دهید.

با یک کاردک هم بزنید تا شکلات تقریبا به طور کامل ذوب شود و فقط چند قطعه کوچک باقی بماند ، 2 تا 4 دقیقه. قبل از ذوب شدن شکلات ، حتماً کاسه را از روی قابلمه بردارید. کاسه را از روی حرارت برداشته و هم بزنید تا شکلات کاملاً ذوب شود و مخلوط یکدست شود ، حدود 2 دقیقه.

سپس گردو را اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط شکلات را درون یک قالب پوشیده شده با فویل یا کاغذ روغنی بریزید و به یک لایه یکدست پخش کنید. حدود 2 ساعت در یخچال قرار دهید. با استفاده از یک کارد تیز که با آب داغ کمی گرم کرده اید شکلات را به مربع ها کوچک برش دهید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا