انواع دسرکیک و شیرینی

طرز تهیه ی تخم مرغ شکلاتی

سلام به دوستداران آشپزی و انواع شیرینی و دسر. امروز شما را با طرز تهیه ی تخم مرغ شکلاتی آشنا میکنیم. شما میتوانید این تخم مرغ های شکلاتی لذیذ را برای جشن تولد، به عنوان دسر (با مخالفت کیکی) یا در عید پاک تهیه کنید و لذت ببرید. دستور تهیه ی آن بسیار ساده میباشد و به راحتی در زمان کمی تهیه میشود. برای آشنایی با دستور پخت این تخم مرغ های لذیذ مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

تخم مرغ شکلاتی

طرز تهیه ی تخم مرغ شکلاتی

مواد لازم:

شیر ، شکلات معمولی یا سفید ، آب شده
شکلات سفید ذوب شده و رنگ خوراکی(به هر رنگ دلخواه شما)
تخم مرغ ژله ای(یا هر نوع انتخاب شما)

دستور پخت:

قالب های تخم مرغی را با شکلات ذوب شده پر کنید. بلافاصله قالب را برگردانید و بگذارید شکلات اضافی روی یک ورق کاغذ روغنی ریخته شود. با استفاده از یک چاقو شکلات باقی مانده در قالب را پخش کنید تا صاف و یکدست شود. قالب را در فریزر قرار دهید تا شکلات به طور کامل سفت شود ، حدود 20 دقیقه.

دو قطره رنگ خوراکی به شکلات های ذوب شده اضافه کنید و آن را درون قیف قرار دهید که دارای سر کوچک و گرد است. تخم مرغ ها را برداشته و روی یک کاغذ روغنی بگذارید. مقداری شکلات ذوب شده را روی آن بریزید. تخم مرغ ها را برای سفت شدن شکلات به فریزر برگردانید.

مقداری تخم مرغ ژله ای را درون نیمی از تخم مرغ قرار دهید و مقداری شکلات ذوب شده دیگر را در اطراف لبه تخم مرغ پخش کنید. نیم تخم مرغ دیگر را نیز روی آن قرار دهید و به آرامی فشار دهید تا نیمه ها را به هم بچسبانید. تخم مرغ ها را به مدت 5 دقیقه به فریزر برگردانید تا شکلات سفت شود و لذت ببرید!

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا