مطالب جالب و خواندنی

خواص درمانی و تسکین دهنده سیر

سیر یکی از پرمصرف ترین ها در آشپزی است که در سراسر کره زمین کاشته می شود که چین بزرگترین تولید کننده سیر است (سالانه 10.5 میلیون تن رشد می کند). از زمان های بسیار قدیم ، سیر به عنوان دارو برای بسیاری از بیماری ها از جمله انگلی، مشکلات تنفسی، هضم ضعیف و انرژی کم مورد استفاده قرار می گرفت یا به عنوان تسکین دهنده گرمای خورشید در زایمان مزرعه ای توصیه می شد.

مطالعات اخیر نشان داده است که سیر دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی است. همچنین ادعا می شود که سیر به پیشگیری از بیماری های قلبی (تصلب شرایین، کلسترول بالا و فشار خون بالا) و سرطان (سرطان روده بزرگ، سرطان معده) کمک می کند. برای آشنایی با خواص درمانی و تسکین دهنده سیر ، مقاله سایت آشپزی ها را دنبال کنید.

خواص سیر

خواص درمانی و تسکین دهنده سیر

ترکیب گوگردی به نام آلیسین ماده شیمیایی است که هنگام خرد شدن، جویدن یا له شده سیر تولید می شود. مانند یک آنتی بیوتیک است، مانند یک ماده قوی که به بدن کمک می کند تا میکروب ها از رشد و تولید مثل جلوگیری کنند. آلیسین همچنین می تواند از افزایش وزن جلوگیری کند.

سیر همچنین به دلیل بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و تقویت قدرت دفاعی بدن در برابر آلرژی شناخته شده است و این یک انتخاب عالی برای از بین بردن و دفع انگل از بدن انسان است. سیر دارای ویتامین ها و مواد مغذی مانند پروتئین، پتاسیم، ویتامین های A ، B ، B2 ، C ، کلسیم، روی و بسیاری دیگر است. همچنین آنتی اکسیدان زیادی دارد و می تواند باعث افزایش جذب آهن و روی شود، این امر برای گیاهخوارانی که ممکن است به اندازه گوشت خواران آهن و روی دریافت نکنند بسیار مهم است.

نوشته های مشابه
دیگر خواص سیر:

سیر به صورت قرص، کپسول،مایع و خام موجود است و یکی از محبوب ترین گیاهان سالم در سراسر جهان است که به عنوان آنتی بیوتیک مورد استفاده قرار می گیرد. برای درمان آسم، گرفتگی صدا، سرفه، مشکلات تنفسی نیز مفید است.

همه ما می دانیم که سیر چه عطر و طعم، بو و طعمی تندی دارد. به همین دلیل، در اینجا چند نکته در مورد چگونگی خلاص شدن از شر بوی سیر آورده ایم. درمان فوری جعفری است. خوردن مقداری جعفری پس از مصرف سیر به دلیل سطح بالای کلروفیل موجود در آن، یک روش واقعاً کارآمد برای از بین بردن بوی بد سیر است. یکی دیگر از راه ها لیمو است. می توانید آن را بخورید یا می توانید آب آن را بنوشید. حتی اگر آن را به لیموناد تبدیل کنید تاثیر یکسانی دارد: بوی سیر از بین می رود. یک فنجان خوب چای داغ نیز شگفت انگیز خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا