انواع دسرتازه های آموزش شیرینی پزیکیک و شیرینی

دستور تهیه کیک شکلاتی توپی

سلام به دوستداران شیرینی پزی و انواع دسر. امروز شما را با دستور تهیه کیک شکلاتی توپی آشنا میکنیم که به روشی بسیار ساده و راحت در منزل قابل تهیه میباشد و مستوانید با قهوه میل کنید و لذت ببرید. برای تزئین این کیک های توپی، میتواندی از نقل و شکلات سفید استفاده کنید. برای آَنایی با این دستور پخت سریع و راحت، مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور تهیه کیک شکلاتی توپی

مواد لازم:

برای کیک شکلاتی:
1 فنجان شکر
1 و 1/2 فنجان آرد
4 قاشق غذاخوری پودر کاکائو تلخ
2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
1/8 قاشق چایخوری نمک
1/4 قاشق چایخوری پودر دارچین
1 فنجان آب
1 قاشق غذاخوری سرکه
1/4 فنجان روغن
1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

پوشش خامه پنیری:

پنیر خامه ای 7 اونس (200 گرم)
110 گرمکره نرم شده در دما اتاق
1/2 فنجان پودر قند

360 گرم شکلات (سفید، شیری و تلخ)

دستور پخت:

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد (350 فارنهایت) گرم کنید. کناره ها و کف قالب 8 در 8 اینچی را کره بزنید. در یک کاسه متوسط ​​مواد خشک را ترکیب کنید. آب، سرکه، عصاره وانیل و روغن را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مایه را در ظرف آماده شده ریخته و حدود 30-35 دقیقه آن را بپزید تا زمانی که یک خلال دندان داخل آن قرار دهید و تمیز خارج شود. از فر برداشته و بگذارید کاملاً خنک شود.

پنیر خامه ای را با کره و شکر ترکیب کنید. خوب مخلوط کنید تا خامه ای شود. کیک شکلاتی را در یک کاسه بزرگ خرد کنید. فراستینگ پنیر خامه ای را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا ترکیب شود. با یک قاشق چای خوری مخلوط را برداشته و به صورت گلوله در بیاورید. گلوله ها را درون سینی بگذارید و برای مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شوند یا 1 ساعت آنها را در فریزر قرار دهید

چند قطعه شکلات را با روش بن ماری ذوب کنید و توپ ها را در شکلات بغلتانید. سپس با چنگال برداشته و بگذارید شکلات اضافه گرفته شود.  روی کاغذ روغنیبگذارید تا شکلات سفت شود. میتوانید از 3 نوع شکلات (90 گرم شکلات سفید، 90 گرم شکلات شیری ​​و 180 گرم شکلات تلخ) استفاده کنید و همزمان 90 گرم از هر کدام را ذوب کنید. در یخچال بگذارید تا آماده سرو شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا