انواع دسرکیک و شیرینی

دستور پخت چیز کیک ژاپنی

تهیه این چیز کیک بسیار آسان است ، فقط تعداد کمی مواد تشکیل دهنده در آن وجود دارد و روند آن کاملاً ساده است. سفیده های تخم مرغ را باید بزنید تا خانه ای تا به راحتی با مخلوط پنیر خامه ای مخلوط شود. همچنین در حین پختن حتماً فر را چک کنید تا مطمئن شوید خیلی گرم نیست ، زیرا فر ها به طور متفاوتی گرم می شوند ، سعی کنید دمای فر را تنظیم کنید تا کیک در حالی که روی آن پخته شده ولی بقیه کیک آماده نیست نشود. برای آشنایی دستور پخت چیز کیک ژاپنی مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

چیز کیک ژاپنی

دستور پخت چیز کیک ژاپنی

مواد لازم:

6 عدد تخم مرغ
پنیر خامه ای 9 اونس (250 گرم) ، دمای اتاق
3 و 1/2 قاشق غذاخوری (50 گرم) کره ، دمای اتاق
شیر 3 اونس (100 میلی لیتر)
1/2 قاشق چایخوری (3 گرم) عصاره وانیل ، اختیاری
1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) آب لیمو
آرد 2 اونس (60 گرم)
2 1/2 قاشق غذاخوری (20 گرم) ذرت
1/4 قاشق غذاخوری (2 گرم) نمک
2/3 فنجان (135 گرم) شکر

دستور پخت:

فر را از قبل تا (160C) گرم کنید. یک قالب کمری 8 اینچی (20 سانتی متر) را به چرب کنید و قسمت پایین و دو طرف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. طرفین باید حدود 4 اینچ (10 سانتی متر) پوشیده داشته باشند.

قالب را با 2 لایه فویل آلومینیومی بپوشانید. سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید. پنیر خامه ای ، کره و شیر را در یک قابلمه کوچک ذوب کنید. از روی حرارت برداشته و عصاره وانیل را اضافه کنید. بگذارید خنک شود. زرده تخم مرغ و آب لیمو را به آن اضافه کنید و سپس آرد ، نشاسته ذرت و نمک را روی آن مخلوط کنید.

تا زمانی که به خوبی ترکیب شود ، مخلوط کنید. سفیده تخم مرغ را تا زمانی که خامه ای شود مخلوط کنید. به تدریج شکر را اضافه کرده و سفیده ها را به یک طرف هم بزنید تا مخلوط شوند. به تدریج سفیده ها را داخل مخلوط پنیر خامه ای بریزید.

کره را درون قابلمه ریخته ، روی تابه ضربه بزنید تا حباب ها آزاد شود ، قابلمه را درون یک قابلمه بزرگتر قرار دهید و در فر قرار دهید. آب گرم را تا حدود نیمی از طرفین قابلمه بریزید. برای مدت زمان 1 ساعت و 10 دقیقه بپزید تا قهوه ای طلایی شود.

سپس فر را خاموش کنید و چیز کیک را در فر با کمی درب باز شده برای 15-30 دقیقه بگذارید. کیک کمی از کناره های قالب جدا می شود. قالب را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شود. به مدت 4 ساعت یا شبانه در یخچال قرار دهید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا