تازه های خواص مواد غذایی

آشنایی با خواص درمان کننده سیب

سیب سرشار از کوئرستین و پکتین است ، هر دو به دلیل موجود بودن در سیب بسیار مفید هستند. کوئرستین یک فلاونوئید است ، نوعی ماده شیمیایی گیاهی که به طور طبیعی وجود دارد و دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. پکتین نوعی فیبر محلول است که ممکن است به جلوگیری از یبوست کمک کند و تأثیر متوسطی در کاهش LDL ، کلسترول “بد” داشته باشد. پکتین همچنین توسط باکتری های مفید در روده بزرگ تخمیر می شود که اسیدهای چرب زنجیره کوتاه تولید می کند که ممکن است در پیشگیری از بیماری های مزمن از جمله سرطان های خاص و اختلالات روده نقش داشته باشد. برای آشنایی با خواص درمان کننده سیب مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

خواص سیب

آشنایی با خواص درمان کننده سیب

سیب های تازه و رسیده بیشترین مواد مغذی را ارائه می دهند. دور انداختن پوست ، مقدار زیادی فیبر و اکثر فلاونوئیدها را از بین می برد. کم آبی یا خشک شدن سیب ها ویتامین C را از بین می برد. علاوه بر این ، قند (همراه با کالری اضافی) اغلب به سیب خشک اضافه می شود. آب سیب شفاف تحت فیلتر و پاستوریزاسیون قرار می گیرد که باعث از بین رفتن بیشتر فلاونوئیدها و فیبرها می شود.

اثر آنتی اکسیدانی فلاونوئیدها در سیب ممکن است سلول ها را از آسیب در لوزالمعده محافظت کند ، ارگانی که مسئول ترشح انسولین در پاسخ به قند اضافی در خون است. یک مطالعه اپیدمیولوژیک بر روی بیش از 38000 زن در مطالعه سلامت زنان که به مدت تقریباً نه سال دنبال شد ، از یک رابطه مفید بین مصرف سیب و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 پشتیبانی می کند.

خواص دیگر سیب:

کسانی که یک یا چند سیب در روز می خورند ، در مقایسه با کسانی که هیچ سیبی نمی خورند ، 28٪ خطر دیابت نوع 2 کمتر دارند. اگرچه این مطالعه ارتباطی با سیب در رژیم غذایی ایجاد کرده است ، اما در هنگام بررسی فلاونوئیدهای خاص مانند کوئرستین ارتباط وجود ندارد.

فیبرهای موجود در سیب می توانند هضم را کند کرده و به فرد کمک کنند بعد از خوردن غذا رضایت بیشتری داشته باشد. پس از پیگیری سه گروه آینده نگر بزرگ زن و مرد به مدت 24 سال ، محققان دریافتند که مصرف بیشتر میوه های غنی از فیبر با بار قند خون کم ، به ویژه سیب و گلابی ، با کمترین افزایش وزن در طول زمان همراه است. خوردن غذاهای کم قند تمایل به کاهش قند خون دارد که ممکن است بعداً گرسنگی را کاهش داده و از پرخوری جلوگیری کند.

مواد شیمیایی و فیبر موجود در سیب دارای اثرات آنتی اکسیدانی است که ممکن است DNA سلول را از آسیب اکسیداتیو محافظت کند ، که پیش ماده سرطان است. مطالعات حیوانی و سلولی نشان داده است که این مواد شیمیایی می توانند از رشد سلولهای جدید سرطانی و گسترش سلولهای سرطانی موجود جلوگیری کنند. نتایج حاصل از مطالعات انسانی ، بسته به نوع مطالعه انجام شده ، متفاوت است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا