تازه های خواص مواد غذایی

آشنایی با خواص و ویتامین های پرتقال

وقتی به فواید پرتقال برای سلامتی فکر می کنید ، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند احتمالاً ویتامین C است. مرکبات یک منبع فوق العاده هستند ، اما پرتقال (پرتقال با اندازه متوسط ​ حدود 62 کالری دارد) تعدادی از آنها را نیز تأمین می کند. در اسن مقاله سایت آشپزی چند دلیل برای خوردن بیشتر پرتقال ، مزایای سلامتی آب پرتقال و پوست پرتقال – و همچنین روش های ساده برای لذت بردن از این میوه خوشمزه خواهیم گفت. برای آشنایی با خواص و ویتامین های پرتقال مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

آشنایی با خواص و ویتامین های پرتقال

یک پرتقال حدود 80٪ از هدف روزانه ویتامین C را تشکیل می دهد. این ماده مغذی کلیدی علاوه بر حمایت از عملکرد سیستم ایمنی ، به تولید کلاژن ، کاهش التهاب و تقویت توانایی بدن برای استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت ، چه در هنگام ورزش و چه در هنگام استراحت کمک می کند. . ویتامین C کم خون نیز به افزایش چربی بدن و اندازه گیری دور کمر مرتبط است.

مواد مغذی محافظ سلامت فقط در پرتقال و آب پرتقال یافت نمی شوند. آنها همچنین در پوست آن نیز هستند. تحقیقات نشان می دهد که فلاونوئیدهای موجود در پوست مرکبات می توانند از تولید مثل ، رشد و گسترش سلولهای سرطانی جلوگیری کرده و همچنین از آپوپتوز ، توالی خود تخریبی که بدن برای از بین بردن سلولهای ناکارآمد استفاده می کند ، پشتیبانی کنند.

اگر از پوست مرکبات استفاده می کنید ، برای کاهش قرار گرفتن در معرض بقایای سموم دفع آفات ، پرتقال های ارگانیک را انتخاب کنید. با استفاده از رنده ، پوست را رنده کرده و از خوردن قسمت سفید تلخ جلوگیری کنید. پوست پرتقال را به سس های سالاد خانگی یا به عنوان تزیین سالاد میوه و نان تست و آووکادو، به سبزیجات پخته شده و انواع غذا ها اضافه کنید.

در حالی که پرتقال کامل فیبر بیشتری تأمین می کند ، آب میوه می تواند به عنوان بخشی از مصرف روزانه میوه شما محسوب شود. تحقیقات در مورد مصرف آب مرکبات فواید مهمی را نشان می دهد. یک مطالعه نشان داد که مصرف بیشتر آب مرکبات با بهبود عملکرد شناختی در افراد مسن ارتباط دارد. دیگری دریافت که آب مرکبات غنی از فلاوانون به مقدار معمول مصرف شده می تواند جریان خون در مغز را در بزرگسالان جوان و سالم افزایش دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا