انواع دسرتازه های آموزش شیرینی پزیکیک و شیرینی

دستور پخت کیک شکلات و گلابی

اگر دفعه اولتان میباشد که میخواهید گلابی را با شکلات تهیه کنید، اطمینان داشته باشد که پشیمان نمیشوید. اگر گلابی و شکلات دوست دارید قطعاً باید این دسر را امتحان کنید. به دلیل وجود گلابی و بادام در این کیک، طعمی بسیار خوشمزه دارد و همچنین بسیار مرطوب است که باعث می شود به راحتی سفت نشود. این یک دسر شکلاتی بدون گلوتن مناسب برای کسانی است که گلوتن نمیخورند. برای آشنایی با دستور پخت کیک شکلات و گلابی مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

کیک گلابی و بادام

دستور پخت کیک شکلات و گلابی

مواد لازم:

4 عدد تخم مرغ زرده و سفیده جدا شده
شکلات نیمه شیرین 7 اونس (200 گرم) (55-70٪)
2/3 فنجان (150 گرم) کره
1 قاشق غذاخوری (8 گرم) پودر کاکائو تلخ
1 فنجان (100 گرم) بادام زمینی
1/4 قاشق چایخوری (2 گرم) نمک
1 قاشق چایخوری (5 میلی لیتر) عصاره بادام
1/2 فنجان (100 گرم) شکر
3 یا 4 عدد گلابی رسیده، پوست کنده، نصف شده و بدون هسته

دستور پخت:

یک قالب کمری (25 سانتی متری) را با کاغذ روغنی بپوشانید و چرب کنید. زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد (350 درجه فارنهایت) گرم کنید. شکلات و کره را به روش بن ماری ذوب کنید تا یکدست شوند. بگذارید کمی خنک شود. یکی یکی زرده ها را اضافه کنید و خوب هم بزنید. پودر کاکائو، بادام آسیاب شده، نمک و عصاره بادام را اضافه کنید.

سفیده را با همزن بزنید تا پفکی شود. به تدریج شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا پفکی و خامه ای شوند. سفیده های زده شده را به آرامی در مخلوط شکلات اضافه کنید و به یک طرف هم بزنید. خمیر را در ظرف آماده بریزید. نیمه گلابی را روی خمیر قرار دهید ( همانند تصویر ) و به مدت 35-40 دقیقه آن را بپزید. بگذارید تا کاملاً خنک شود و در یخچال قرار گیرد تا حداقل 2 ساعت خودش را بگیرد.

4.7/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا