انواع دسرتازه های آموزش شیرینی پزیکیک و شیرینی

طرز تهیه چیزکیک کدوتنبل

سلام به دوستداران آشپزی و انواع دسر و چیزکیک. امروز شما را با طرز تهیه چیزکیک کدوتنبل ، یکی دیگر از دستور پخت های چیزکیک آشنا میکنیم تا از آن در کنار قهوه یا چای خود لذت ببری و یا حتی از آن در مهمانی و جشن هایتان به عنوان دسر سرو کنید و لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه این چیزکیک به روشی بسیار ساده و راحت، مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

چیزکیک کدوتنبل

طرز تهیه چیزکیک کدوتنبل

مواد لازم:

خمیر:

2 فنجان (250 گرم) آرد
1 قاشق غذاخوری شکر
1/2 فنجان کره (110 گرم)
1 عدد تخم مرغ
2 قاشق غذاخوری آب سرد
1 قاشق غذاخوری روغن

مخلوط کدوتنبل:

پوره کدو تنبل (3 فنجان) (700 میلی لیتر)
3 قاشق غذاخوری عسل
پودر میخک 1/4 قاشق چایخوری
1 قاشق چایخوری پودر دارچین
1/2 قاشق چایخوری پودر زنجبیل
1/8 قاشق چایخوری جوز هندی
2 عدد تخم مرغ
خامه ترش 5 اونس (150 گرم)

دستور پخت:

کدو تنبل را از وسط برش دهید، دانه های آن را بردارید و آنها را به صورت برش خورده به همراه 1 فنجان آب در یک ظرف فر قرار دهید. آن را در دمای 180 درجه سانتیگراد (350 درجه فارنهایت) برای حدود 1 الی 1 و نیم ساعت بپزید تا نرم شود. در غذاساز پوره کنید تا یکدست شود. بگزارید قبل از استفاده خنک شود.

آرد را با شکر مخلوط کنید. کره را با استفاده از دستان خود، در آرد مخلوط کنید گلوله گلوله شوند. تخم مرغ، آب و روغن را اضافه کرده و ترکیب کنید تا زمانی که خمیر یکدست شود. آن را با پلاستیک بپیچید و حداقل 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس خمیر را در ظرف تارت 10 اینچی قرار دهید. آن را به مدت 10 دقیقه به فریزر منتقل کنید. فر را با دمای 230 درجه سانتیگراد (450 درجه فارنهایت) گرم کنید. در این فاصله، مخلوط کدو تنبل را آماده کنید.

خامه ترش، عسل و ادویه های آسیاب شده را در دستگاه غذاساز هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. پوره کدو تنبل را اضافه کنید و هم بزنید تا خامه ای و یکدست شود. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید تا هر تخم مرغ جذب مخلوط شود. داخل خمیر آماده شده بریزید. در دمای 450 درجه به مدت 10 دقیقه بپزید. دمای فر را به 350 درجه کاهش دهید تا 40-50 دقیقه دیگر پخته شود یا تا زمانی که پخته شود. روی یک توری سیمی خنک کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا