آشپزی مایکروفر | آشپزی ماکروویوغذاهای اصلی

طرز تهیه ی لازانیا

سلام به دوستداران آشپزی و لازانیا. امروز شما را با یک دستور پخت جدید و متفاوت غذا آشنا میکنیم. و آن طرز تهیه ی لازانیا میباشد. لازانیا یکی از 50 غذای برتر جهان میباشد که در بیشتر کشور ها تهیه و سرو میشود. این غذا با پنیر، گوشت چرخ کرده و قارچ تهیه میشود که طعم خاصی به آن میدهد. همچنین با به این نکته اشاره کنم که برای تهیه و درست کردن لازانیا، از مایکروفر استفاده کرده ایم. برای آشنایی یشتر با طرز تهیه ی این غذای لذیذ و بسیا خوشمزه و ساده، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی لازانیا به روش خانگی

طرز تهیه ی لازانیا

مواد لازم:

یک بسته لازانیا

۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده

یک بسته پنیر پیتزا رنده شده

به اندازه کافی سس گوجه فرنگی

۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

۳ قاشق غذاخوری پیاز داغ

سه عدد فلفل سبز دلمه های متوسط

یک بسته کوچک قارچ

۲ لیتر آب

نمک و فلفل به اندازه کافی

یک دوم قاشق چای خوری زعفران

۲۵ گرم کره

یک قاشق غذاخوری روغن مایع

طرز تهیه مایه ی گوشت:

گام اول: گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه ای، قارچ، پیاز داغ، نمک و فلفل را مخلوط کرده و آن را به مدت ۱۰ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر قرار دهید. سپس مقداری از رب گوجه فرنگی را در ظرف دیگری با آب جوش حل کرده و زعفران و کره را به آن اضافه نمایید. روی ظرف را پوشانده و به مدت ۲ دقیقه در دستگاه مایکروفر قرار دهید.

گام دوم: سپس آن را به مایع فوق اضافه کرده و مجدداً روی آن را بپوشانید و به مدت ۵ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر بگذارید.

آموزش تهیه لازانیا:

گام اول: آب را داخل یک ظرف مناسب ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر قرار دهید تا آب جوش آید. سپس روغن مایع و نمک را به آن اضافه کنید و ورقه های لازانیا را داخل آن قرار دهید و ظرف را به مدت ۶ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل دستگاه مایکروفر بگذارید. بعد آن را آبکش نمایید.

گام دوم: یک تابه مناسب انتخاب کرده و یک لایه از ورقه های لازانیا را داخل آن قرار داده و روی آن را مقداری سس گوجه فرنگی بریزید و یک لایه گوشت و یک لایه پنیر اضافه کنید. اکنون می توانید لایه ها را تکرار کنید. درب ظرف را گذاشته و آن را به مدت ۵ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر قرار دهید. سپس درب ظرف را بردارید و مجدداً به مدت ۵ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر بگذارید. لذت ببرید.

4.7/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا