آموزش تزیین کیک | شیرینی | دسرانواع دسرتازه های آموزش شیرینی پزیکیک و شیرینی

دستور پخت کاپ کیک موز و کارامل

سلام به دوستداران آشپزی و انواع دسر و کاپ کیک. کاپ کیک انواع مختلفی دارد و همه آنها طعم بی نظیر و روش تهیه آسان دارند. امروز شما را با دستور پخت کاپ کیک موز و کارامل آشنا میکنیم. این دستور پخت با خامه و کارامل سرو میشود. میتوانید آن را همراه با قهمه سرو کرده و لذت ببرید. برای آسنایی کامل با این دستور مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت کاپ کیک موز و کارامل

مواد لازم:

1 فنجان کره بدون نمک در دمای اتاق
1 فنجان شکر
2 عدد تخم مرغ
1 قاشق چایخوری عصاره وانیل
1 فنجان موز له شده (2- 3 موز)
1 3/4 فنجان آرد
1/2 قاشق چایخوری نمک
2/3 قاشق چایخوری جوش شیرین
5 قاشق غذاخوری آب دوغ

خامه:

1/2 فنجان کره نمکی سرد (در صورت استفاده از نمک 1/8 قاشق چایخوری نمک اضافه کنید)
پنیر خامه ای 170 گرم
1/2 قاشق چایخوری عصاره وانیل
3/2 فنجان پودر قند
موز برای تزئین

دستور پخت:

فر را با دمای 350 درجه گرم کنید و ظرف کاپ کیک را با کره چرب کنید. در یک کاسه متوسط ​​، آرد ، نمک و جوش شیرین را با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید. در یک کاسه بزرگ همزن برقی ، کره و شکر را مخلوط کنید تا سبک و نرم شود (حدود 3 دقیقه).

تخم مرغ ها را یکی یکی بزنید و سپس عصاره وانیل را اضافه کنید. در یک کاسه کوچک جداگانه ، 1 فنجان موز را له کنید. هنگامی که موز له شد ، آنها را به مخلوط شکر اضافه کنید و مخلوط کنید تا مخلوط شود.

با سرعت کم ، مخلوط آرد و آب دوغ را اضافه کنید تا زمانی که مخلوط شوند. بیش از حد مخلوط نکنید! با استفاده از یک اسکوپ بستنی متوسط ​​، در هر قالب کاپ کیک خمیر را بریزید. به مدت 16-18 دقیقه بپزید. بگذارید قالب روی یک قفسه خنک کننده خنک شوند.

برای خامه پنیر خامه ای:

با استفاده از همزن برقی ، کره و پنیر خامه ای را با سرعت بالا با هم بزنید تا کمرنگ و نرم شود. سپس عصاره وانیل را اضافه و مخلوط کنید. پودر قند را اضافه کنید و بزنید تا یکدست ، سبک و نرم شود – حدود 3 دقیقه.

به آرامی سس کارامل را اضافه کرده و مخلوط کنید تا کاملاً جا بیفتد. (من دوست دارم کمی کارامل اضافی کنار آن ذخیره کنم تا روی کاپ کیک ها اضافه شود). کاپ کیک را با خامه و کارامل تزئین کنید و روی آن موز اضافه کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا