انواع دسرتازه های آموزش شیرینی پزیکیک و شیرینی

دستور پخت کیک آلو وارونه

دستور پخت کیک آلو وارونه یکی از راحت ترین روش ها برای لذت بردن از این میوه های خوشمزه پاییزی است. با داشتن آلوهایی کاراملی در بالا و یک کیک نرم کره ای، عطر و طعم دارچین و لیمو ، مقاومت در برابر این کیک را سخت میکند. برای داشتن یک تجربه لذت بخش ، کمی گرم با یک بستنی خوب یا خامه فرم گرفته سرو کنید.

تهیه دستور العمل کاملاً آسان و سریع انجام می شود و نتایج همیشه بسیار راضی کننده هستند. می توانید از هر نوع آلو که در اطراف خود دارید استفاده کنید. شلیل ، هلو ، سیب و گلابی نیز می تواند جایگزینی عالی برای آلو باشد. با خیال راحت از این دستورالعمل استفاده کنید و مطابق با علاقه خود تهیه کنید. اگر از دسرهای مغزدار لذت می برید ، گردو نیز می تواند افزودنی عالی در مایه کیک باشد. برای آشنایی با این دستور مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

کیک آلو

دستور پخت کیک آلو وارونه

مواد لازم:

برای مخلوط آلو:

500 گرم آلوهای متوسط ​​، بدون هسته و برش داده شده (1 سانتی متر)
1/2 فنجان (100 گرم) شکر
2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) آب
3 قاشق غذاخوری (45 گرم) کره

کیک دارچینی:

1/3 فنجان کره (75 گرم) در دمای اتاق
1/3 فنجان (70 گرم) شکر
پوست رنده شده یک لیمو
3 عدد تخم مرغ
3 قاشق غذاخوری (45 گرم) خامه ترش
1 قاشق چایخوری (5 گرم) عصاره وانیل
2 قاشق چایخوری (8 گرم) بکینگ پودر
1 و 1/4 فنجان (160 گرم) آرد
1/4 قاشق چایخوری (1 گرم) نمک
1 قاشق چایخوری (3 گرم) پودر دارچین

دستور پخت:

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. اکنون مخلوط آلو را آماده کنید. شکر و آب را در قابلمه ​​با حرارت متوسط ​​رو به زیاد قرار دهید و بدون هم زدن آن را بپزید تا شکر حل شود و رنگ کاراملی پیدا کند. قابلمه را از روی حرارت برداشته و کره را اضافه کنید. کارامل را در قالب 20 سانتی متری بریزید.  تکه های آلو را در کارامل مرتب کرده و کنار بگذارید تا خمیر را آماده کنید.

خمیر را آماده کنید. در یک کاسه متوسط ​​آرد را با بیکینگ پودر ، دارچین و نمک مخلوط کنید. کنار بگذارید تا آماده استفاده شود. در یک کاسه بزرگ مخلوط کن ، شکر و پوست لیمو را به هم بزنید تا روغن آزاد شود. کره را اضافه کرده و مخلوط کنید تا خامه ای شود. تخم مرغ ها را یک به یک ترکیب کنید. خامه ترش و عصاره وانیل را اضافه کرده و مخلوط کنید تا به خوبی مخلوط شود.

با همزن کم کم مخلوط آرد را اضافه و ترکیب کنید. خمیر را روی تکه های آلو در قالب بریزید. حدود 40-50 دقیقه بپزید تا زمانی که خلال دندان داخل کیک کنید و تمیز خارج شود. بگذارید 10 دقیقه خنک شود و سپس روی یک ظرف سرو برعکس کنید. همانطور که هست سرو کنید یا روی آن را با یک اسکوپ بستنی یا خامه سرو کنید.

3.5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا