انواع دسرتازه های آموزش شیرینی پزیکیک و شیرینی

طرز تهیه شیرینی ناپلونی و تمشک

این شیرینی لذیذ از سه لایه ناپلونی و دو لایه خامه تهیه شده است و پودر قند روی لایه بالایی پاشیده می شود. البته تنوع بسیاری در این مورد وجود دارد ، مانند استفاده از خامه یا مربا بین لایه ها. ولی به روشی دیگر که کاراملی است نیز تهیه میشود که امروز دستور آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. برای آشنایی با طرز تهیه شیرینی ناپلونی و تمشک مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه شیرینی ناپلونی و تمشک

مواد لازم:

ناپلونی کاراملی:

454 گرم خمیر ناپلونی

2 قاشق غذاخوری پودر قند

خامه وانیلی:

2 فنجان شیر

2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

4 عدد زرده تخم مرغ

1/2 فنجان شکر

1/4 فنجان نشاسته ذرت

کمی نمک

2 قاشق غذاخوری کره بدون نمک

تمشک تازه

پودر قند ، برای تزئین روی شیرینی

دستور پخت:

خامه را آماده کنید. زرده و شکر را کمی مخلوط کنید تا کمرنگ شود. نشاسته ذرت و نمک را اضافه کرده و با هم ترکیب کنید. شیر را در قابلمه بریزید و بگذارید تا کمی قل بزند. حدود یک سوم شیر داغ را روی مخلوط زرده تخم مرغ بریزید. کل مخلوط را در قابلمه روی شیر بریزید. در حالی که هم میزنید بگذارید جوش بیاید. از روی حرارت برداشته و عصاره وانیل را اضافه کنید.

خامه را در یک کاسه تمیز بریزید و اجازه دهید 10 دقیقه خنک شود و بعد کره را اضافه کنید و هم بزنید. روی آن را با نایلکس بپوشانید و مستقیماً آن را روی سطح خامه شیرینی فشار دهید تا از ایجاد سفتی روی سطح جلوگیری شود. در یخچال قرار دهید تا سرد شود. فر را با دمای 330 درجه فارنهایت (165 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک سینی فر را چرب کرده و با کاغذ روغنی بپوشانید.

ادامه دستور:

روی سطح صافی را آردپاشی کنید و خمیر ناپلونی را به صورت مستطیل به ضخامت 1/10 اینچ (2 میلی متر) پهن کنید. با استفاده از وردنه خمیر را به سینی فر آماده منتقل کنید. خمیر را با چنگال سوراخ سوراخ کرده و با یک ورق کاغذ روغنی بپوشانید. یک سینی فر دیگر روی آن قرار دهید تا از پف شدن زیاد خمیر جلوگیری کند.حدود 25-30 دقیقه آن را بپزید تا کمی طلایی شود.

از فر خارج کنید و بگذارید کاملاً سرد شود. فر را با دمای 465F 240C گرم کنید. برای کاراملی کردن شیرینی ، حدود 1 قاشق غذاخوری پودر قند را در یک لایه نازک روی شیرینی پخته شده بپاشید. چند دقیقه در قسمت بالا فر بپزید تا شکر ذوب شود. همین کا را با طرف دیگر خمیر تکرار کتید. وقتی خنک شد لبه را برش داده و خمیر را در 3 مستطیل برش دهید.

یک لایه شیرینی کاراملی را روی صفحه سرو قرار دهید. یک قیف را با سری گرد را با خامه پر کنید. روی خمیر را خامه بزنید و تمشک را اضافه کنید. یک لایه دیگر از شیرینی را روی مواد قرار دهید. همین کار را با این لایه نیز تکرار کنید. سپس لا آخر را نیز بگذارید. بگذارید چند ساعت یا یک شب در یخچال سرد شود تا قبل از سرو آن را برش دهید. قبل از سرو با پودر قند تزئین کنید.

1/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا