انواع دسرتازه های آموزش شیرینی پزیغذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه مارشملو خوشمزه

سلام به دوستداران آشپزی. امروز شما را با طرز تهیه مارشملو خوشمزه خانگی آشنا میکنیم به روشی ساده و راحت تهیه میشود و تا 2 روز میتوانید آنها را در یخچال نگه داری کنید و بعدا از آنها لذت ببرید. برای آشنایی با این دستور مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه مارشملو خوشمزه خانگی

طرز تهیه مارشملو خوشمزه

مواد لازم:

3 عدد سفیده تخم مرغ بزرگ
13 ورق ژلاتین
700 گرم شکر سفید
1 قاشق غذاخوری گلوکز مایع
1 عدد وانیل تازه
روغن آفتابگردان
100 گرم شکر
4 قاشق غذاخوری آرد ذرت

دستور تهیه:

سفیده ها را در یک کاسه بزرگ ضد حرارت با استفاده از همزن برقی بزنید. هم بزنید تا پفکی شوند و کنار بگذارید. ژلاتین را در یک کاسه بریزید و با 200 میلی لیتر آب سرد بپوشانید تا حل شود.

شکر ، گلوکز مایع و 300 میلی لیتر آب را در یک قابلمه بزرگ بریزید. روی حرارت متوسط ​​رو به زیاد قرار دهید تا مخلوط به 130 درجه سانتیگراد در دماسنج برسد. هنگام کار با شکر داغ بسیار مراقب باشید. قابلمه را از روی حرارت برداشته سپس ژلاتین و آبی را که در آن خیسانده اند به شکر داغ اضافه کنید. مراقب باشید یا دستکش بپوشید زیرا شکر می تواند حباب زده و به دستانتان آسیب بزند.

هم بزنید تا ژلاتین حل شود و سپس مخلوط را با احتیاط در یک ظرف ضد حرارت بریزید. سفیده تخم مرغ را دوباره بزنید تا سفت شود. در حالی که شربت گرم را به آرامی و در یک جریان ثابت می ریزید ، به هم زدن ادامه دهید. مخلوط را مرتباً بزنید تا صاف و براق شود ، سپس وانیل را اضافه کنید. با همزن برقی حدود 8-10 دقیقه یا تا زمانی که مخلوط غلیظ شود ، ادامه دهید.

یک قالب 25 سانتی متر در 35 سانتی متر (یا هر ظرف مستطیلی بزرگ و عمیق) را با نایبکس بپوشانید و با روغن آفتابگردان چرب کنید. آرد ذرت و شکر را با هم مخلوط کرده سپس یک سوم مخلوط را درون سینی الک کنید تا داخل آن را بپوشاند. مخلوط مارشملو را بریزید، با کفگیر صاف کنید و بگذارید تا 2 ساعت بماند. یک کاغذ روغنی را روی سطح مارشملو پهن کنید و یک سوم دیگر از مخلوط شکر آرد ذرت را روی آن الک کنید.

مارشملو گرفته شده برگردانید و نایلکس را جدا کنید. کمی بیشتر از شکر و آرد ذرت رویش بپاشید کنید. مارشمالوها را به مربع های کوچک برش دهید. بعد از برش دادن دوباره مخلوط شکر را رویش بریزید تا همه جای آنها را بپوشاند. ممکن است به همه آن احتیاج نداشته باشید اما باید از هر طرف پوشش داده شود در غیر این صورت می چسبد. بلافاصله آن را سرو کنید یا تا 2 روز در یک ظرف بدون هوا نگه دارید.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا