انواع دسرتازه های آموزش شیرینی پزیکیک و شیرینی

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی ژاپنی

سلام به همراهان همیشگی ما. امروز شما را با طرز تهیه چیز کیک شکلاتی ژاپنی آشنا میکنیم. این چیز کیک کمی از سایر چیزکیک ها متفاوت است و طعم بی نظیری دارد و به راحتی تهیه میشود. این چیزکیک پفی میباشد و دستور پخت بسیار ساده ای نیز دارد. میتوانید آن را با پودر قند، توت فرنگی، شکلات و یا هر چیز دیگری که دوست دارید تزئین و سرو کنید. برای آشنایی با این دستور مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی ژاپنی

مواد لازم:

6 عدد تخم مرغ
پنیر خامه ای 9 اونس (250 گرم) ، در دمای اتاق
3/2 قاشق غذاخوری کره (50 گرم) در دمای اتاق
100 میلی لیتر شیر
1 قاشق چایخوری (5 گرم) عصاره وانیل
1/4 فنجان (30 گرم) آرد
1/4 فنجان (30 گرم) پودر کاکائو شیرین نشده
2/2 قاشق غذاخوری (20 گرم) نشاسته ذرت
1/2 قاشق چایخوری (2 گرم) نمک
3/4 فنجان (150 گرم) شکر

دستور پخت:

فر را با دمای 325 درجه فارنهایت (160 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک قالب (20 سانتی متر) را کمی چرب کرده و پایین و کف و دوباره های قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید. سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید. پنیر خامه ای ، کره و شیر را روی حرارت ذوب کنید. از روی حرارت برداشته و عصاره وانیل را اضافه کنید. بگذارید خنک شود.

زرده تخم مرغ را اضافه کنید و سپس آرد ، پودر کاکائو ، نشاسته ذرت را روی این ترکیب الک کنید. هم بزنید تا خوب ترکیب شود. به سفیده ها نمک اضافه کنید و سفیده را با همزن مخلوط کنید تا کف کند. به تدریج شکر اضافه کنید و سفیده ها را بزنید تا خامه ای شود. سفیده های زده شده را به تدریج درون مخلوط پنیر خامه ای بریزید و به یک سمت مخلوط کنید. کره را در ظرف آماده شده بریزید ، قالب را بکوبید تا حباب های هوا آزاد شود.

قالب را در ظرف بزرگتری قرار دهید و در فر قرار دهید. آب گرم را تا حدودی نیمه قالب بریزید. به مدت 70 دقیقه آن را بپزید و سپس فر را خاموش کرده و چیزکیک را با درب کمی باز به مدت 15-30 دقیقه در فر بگذارید بماند. قالب را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شود. در صورت تمایل به ظرف سرو منتقل کرده و در یخچال قرار دهید. قبل از سرو با پودر قند تزئین کرده و با شکلات تزئین کنید. با چاقوی گرم برش بزنید.

4.2/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا