آشپزی امروز سر آشپزانواع پلو و چلوتزئین غذاغذاهای اصلی

چگونگی تهیه یک ته دیگ ترد خوشمزه

اگر عاشق ته دیگ هستید ، پس این دستور برای شما مناسب است. نسخه ما ترکیبی از برنج قهوه ای ، عدس و برنج سفید است که با پسته و آلبالو ترش طعم دار شده و روی آن انار قرار دارد. مملو از کربوهیدرات های پیچیده ، افزودن عدس این وعده غذایی را به یک پروتئین کامل تبدیل می کند. این یک غذای عالی برای خوردن قبل از یک مسابقه بزرگ یا تمرین است. برای آشنایی با چگونگی تهیه یک ته دیگ ترد خوشمزه مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

چگونگی تهیه یک ته دیگ ترد خوشمزه

مواد لازم:

180 گرم (1 فنجان) برنج قهوه ای شسته شده
50 گرم (¼ فنجان) عدس سبز شسته شده
40 گرم (¼ فنجان) برنج سفید شسته شده
500 میلی لیتر (2 فنجان) آب
زعفران ساییده شده
2 عدد هل
30 گرم روغن حیوانی
نمک به مقدار لازم
مغز پسته 30 گرم (¼ فنجان)خلالی
40 گرم (¼ فنجان) آلبالو خشک شده
شوید ریز خرد شده
50 گرم انار دون شده(حدود ½ انار کوچک)
ماست برای سرو کردن

دستور پخت:

برنج قهوه ای ، عدس ، برنج سفید و آب را در قابلمه بزرگ ترکیب کرده و بگذارید به مدت 1 ساعت خیس بخورد. ادویه ها را اضافه کنید. زعفران و هل را به مخلوط برنج اضافه کنید و هم بزنید تا به طور یکنواخت پخش شود. قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید ، روی آن را با در بپوشانید ، کمی در آن را بگذارید تا جوش بیاید ، سپس حرارت را تا آنجا که ممکن است کم کنید و تا زمانی که تمام آب تبخیر شود و برنج و عدس کاملاً پخته شوند (حدود 20 دقیقه)

روغن حیوانی را در یک ماهیتابه حرارت دهید تا ذوب شود. مخلوط برنج را در ماهیتابه بریزید ، با نمک مزه دار کنید و بدون اینکه روی آن را بپوشانید ، روی حرارت متوسط ​​بپزید تا طلایی شود (حدود 15 دقیقه). برنج خود را چک کنید – نمی خواهید سوخته شود. مجدداً با در قابلمه آن را بپوشانید ، کمی باز بگذارید و پخت را برای 15 دقیقه ادامه دهید – سپس چک کنید باید به خوبی طلایی و ترد باشد.

از روی حرارت بردارید. پسته و آلبالو خشک را روی برنج پراکنده کنید. برنج را کته کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. یک ظرف بزرگ را روی قابلمه قرار دهید و قابلمه را به سرعت اما با دقت برگردانید. به پایه ظرف ضربه بزنید تا برنج شل شود و حدود 10 ثانیه بگذارید تا برنج روی بشقاب بماند. ظرف را با احتیاط بلند کنید. با انار و شوید تزئین کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا