انواع بیسکویتانواع دسرکیک و شیرینیمنوی صبحانه

کوکی جو دوسر و موز شکلاتی صبحانه

این کوکی ها احتمالاً یکی از سالم ترین کلوچه های صبحانه هستند که می توانید بخورید زیرا پر از مواد مغذی هستند. بسیاری از مواد سالم مانند غلات ، گردو ، کشمش ، موز ، ماست و تخم مرغ در این کوکی وجود دارد. این کلوچه های صبحانه شکلاتی موز و جو دوسر واقعا خوشمزه ، خوش طعم و دارای بافت عالی هستند. این دستور بدون کره است اما به جای آن از مقداری روغن نارگیل استفاده شده است که معروف است فواید زیادی برای سلامتی دارد. برای آشنایی با طرز تهیه کوکی جو دوسر و موز شکلاتی صبحانه مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

کوکی صبحانه

کوکی جو دوسر و موز شکلاتی صبحانه

این کوکی ها خیلی شیرین نیستند ، من از مقدار کمی شکر قهوه ای استفاده کردم و بیشتر اجازه دادم که کشمش ، موز و شکلات به عنوان شیرین کننده کار کنند. در صورت تمایل بیشتر می توانید شکر را با هر شیرین کننده دیگری مانند عسل و غیره جایگزین کنید. می توانید این کوکی های صبحانه را یک روز زودتر درست کنید و برای صبح روز بعد آماده کنید. میتوانید آنها را در کنار یک فنجان شیر یا مقداری ماست یا قهوه سرو کنید و لذت ببرید.

مواد لازم:

300 گرم جو دوسر

1 فنجان (100 گرم) آجیل (گردو ، بادام یا فندق) ، خرد شده

1/4 فنجان (20 گرم) نارگیل خرد شده

2 قاشق غذاخوری (20 گرم) دانه آفتابگردان

2 قاشق غذاخوری (20 گرم) دانه کتان

1/4 فنجان (50 گرم) شکر قهوه ای

شکلات تلخ 4 اونس (120 گرم) خرد شده

1 قاشق چایخوری (3 گرم) پودر دارچین

1/2 فنجان (70 گرم) کشمش

پوست تازه رنده شده 1 لیمو

1 عدد موز بزرگ

1 عدد تخم مرغ

3 قاشق غذاخوری (45 میلی لیتر) روغن نارگیل

2/3 فنجان (160 گرم) ماست

1/4 قاشق چایخوری (1 گرم) نمک

دستور پخت:

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. در یک کاسه بزرگ تمام مواد خشک را ترکیب کنید: جو دوسر ، آجیل ، نارگیل خرد شده ، دانه های آفتابگردان و کتان. شکر قهوه ای ، دارچین ، کشمش ، شکلات و پوست لیمو را اضافه کنید. در یک کاسه کوچک موز را با استفاده از چنگال پوره کنید.

تخم مرغ ، روغن نارگیل و ماست را اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شوند. مواد تر را روی مواد خشک اضافه کرده و مخلوط کنید تا کاملاً ترکیب شوند. روی سینی های آماده شده کوکی ها را قرار دهید. با استفاده از یک اسکوپ یا قاشق مقدار مشخصی از خمیر را برداشته و روی سینی بگزارید. آن را به مدت 15-20 دقیقه بپزید تا کمی طلایی شود. قبل از سرو اجازه دهید خنک شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا