انواع خوراک مرغخوراک سادهغذاهای اصلی

دستور بال مرغ باربیکیو شده در فر

دستور بال مرغ باربیکیو شده در فر یکی از بهترین روش های تهیه بال مرغ است. سس چسبناک و تند آن واقعا شگفت انگیز است و مقاومت در برابر نخوردن آن سخت است. همیشه می توانید چاشنی آن را تنظیم کنید ، از ادویه کمتر و بیشتر استفاده کنید بسته به اینکه این غذا را برای بچه ها سرو می کنید یا نه. می توانید آن ها را به عنوان پیش غذا در کنار سس یا به عنوان غذای اصلی در کنار سالاد تازه یا سالاد سیب زمینی یا هر سالادی سرو کنید. برای آشنایی با این دستور پخت مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

بال مرغ باربیکیو شده در فر

دستور بال مرغ باربیکیو شده در فر

مواد لازم:

1/1 پوند (1 کیلوگرم) بال مرغ بدون پوست

2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) روغن

1/2 قاشق چایخوری (3 گرم) نمک

1 قاشق چایخوری (3 گرم) پودر سیر

1 قاشق چایخوری (3 گرم) فلفل قرمز دودی

1/2 قاشق چایخوری (2 گرم) فلفل سیاه

سس باربیکیو:

1 فنجان (240 گرم) سس باربیکیو

1/4 فنجان (80 گرم) عسل

2 قاشق غذاخوری (30 گرم) سس گوجه فرنگی یا سس تند

دستور پخت:

فر را با دمای 220 درجه سانتی گراد گرم کنید. یک سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و در قسمت بالا فر قرار دهید. بال های مرغ را در یک کاسه بزرگ قرار دهید ، روغن را اضافه کنید و آن را تکان دهید تا همه جای بال ها به سس آغشته شود. در یک کاسه کوچک نمک را با پودر سیر ، پاپریکای دودی و فلفل سیاه ترکیب کنید.

مخلوط را روی بال مرغ اضافه کنید و آنرا تکان دهید تا کاملا مخلوط شوند. بال های مرغ چاشنی دار را در یک ردیف روی سینی قرار دهید. آنها را به مدت 40-45 دقیقه بسته به اندازه بال ها بپزید و بعد از 20 دقیقه بال ها را برگردانید.

در حالی که بال ها در حال پخت هستند سس را آماده کنید.

سس باربیکیو را با عسل و سس تند (به انتخاب خودتان) در یک قابلمه کوچک مخلوط کنید. روی حرارت ملایم به مدت 2-3 دقیقه بپزید. بالها را از فر خارج کرده و در مخلوط سس بریزید و خوب ظرف را تکان دهید تا به سس آغشته شود. به مدت 10-15 دقیقه آن را بپزید تا بالها براق و کاراملی شوند. روی آن را با پیازچه تزیین کرده و با سس مورد علاقه خود سرو کنید. لذت ببرید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا