انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزا

دستور پخت ساده نان تافتون

سلام به دستداران آشپزی. امروز شما را با طرز تهیه یک نان بسیار لذیذ آشنا میکنیم. نان تافتون را میتوانید با همه غذا ها سرو کنید و از آن لذت ببرید. این دستور پخت بسیار ساده و سریع میباشد. برای آشنایی با دستور پخت ساده نان تافتون مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت ساده نان تافتون

مواد لازم:

260 گرم (1¾ فنجان) آرد نان یا پیتزا
2 قاشق چایخوری شکر
1 قاشق چایخوری نمک
½ قاشق چایخوری مخمر خشک
70 گرم (3 قاشق غذاخوری) کره ذوب شده
2 قاشق غذاخوری ماست یونانی
80 میلی لیتر (⅓ فنجان) شیر
1 قاشق غذاخوری روغن نباتی
2 قاشق چایخوری کنجد
زعفران را در 1 قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط کنید و بگذارید بماند

دستور پخت:

آرد ، شکر ، نمک و مخمر را در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید و یک چاه در وسط آن درست کنید. شیر ، ماست و 40 گرم (2 قاشق غذاخوری) کره ذوب شده را با هم ترکیب کرده ، به مواد خشک اضافه کرده و از یک قاشق چوبی و سپس دستان خود استفاده کنید تا با یک خمیر نرم مخلوط شود. روی یک سطح صاف کمی آرد بپاشید و خمیر را به مدت 8-10 دقیقه ورز دهید تا صاف و نرم شود.

یک کاسه متوسط ​​را با روغن چرب کنید، خمیر را داخل داسه قرار دهید و روی آن را با نایلکس بپوشانید و آن را در محلی گرم به مدت 40 دقیقه یا تا حدودی حجیم شود کنار بگذارید. فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. روی دو سینی بزرگ فر را با کاغذ روغنی بچینید. خمیر را دوباره کمی ورز دهید.

ادامه دستور پخت:

خمیر را به طور مساوی به 2 قسمت تقسیم کنید و هر کدام را با روغن کمی چرب کنید. از یک وردنه استفاده کنید تا بخشی از آن را به شکل دایره ای ناهموار به قطر حدود 22 سانتی متر و ضخامت 5 میلی متر در آورید. سپس با استفاده از دستان خود یک انتهای آن را بکشید تا به صورت قطره دربیاید ، حدود 17 سانتی متر در 24 سانتی متر ، مرکز را فشار دهید تا لبه ضخیم تری ایجاد شود.

به یک سینی فر منتقل کنید و سپس با استفاده از نوک انگشتان خود در سراسر سطح نان فرورفتگی ایجاد کنید. این کار را با قسمت خمیر باقی مانده تکرار کنید. نان را با مایع زعفران براش زده و سپس رویش کنجد بپاشید. به مدت 10 دقیقه بپزید. سطح نان ها را با باقی مانده کره ذوب شده براش بزنید. سینی ها را بچرخانید و سپس برای 5-10 دقیقه بیشتر یا تا زمانی که نان ها طلایی و پخته شوند ، آنها را بپزید. در کنار یک سوپ یا کاری گرم یا در دمای اتاق سرو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا