خوراک سادهغذاهای اصلی

دستور پخت ساده گراتین سیب زمینی

امروز میخواهم یک دستور غذای آسان و خوشمزه با سیب زمینی، یک غذای دلپذیر مناسب برای جشن ها و دورهمی ها را با شما به اشتراک بگزارم. گراتین سیب زمینی شامل سه لایه سیب زمینی نشاسته ای ، خامه و پنیر است که با پیاز ، سیر و آویشن تازه طعم دار شده و روی آن یک لایه پنیر ترد شده قرار دارد. این یکی از بهترین روش های پخت سیب زمینی است که به راحتی می توان آن را از قبل تهیه کرد. سیب زمینی ها را نازک برش میدهیم و با خامه و پنیر مخلوط میکنیم. برای آشنایی با دستور پخت ساده گراتین سیب زمینی مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

گراتین سیب زمینی

دستور پخت ساده گراتین سیب زمینی

مواد لازم:

سیب زمینی (1 کیلوگرم)

1 حبه سیر ، پوست کنده نشده

1 و 1/4 فنجان (300 گرم) خامه ، 35٪ چربی

1/4 قاشق چایخوری (1 گرم) جوز هندی

1/4 قاشق چایخوری (1 گرم) فلفل سیاه

1/2 قاشق چایخوری نمک (7 گرم)

1 عدد پیاز قرمز ، خلال شده

1 قاشق غذاخوری کره (14 گرم)

1 فنجان (100 گرم) پنیر چدار رنده شده

دستور پخت:

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) گرم کنید. سیب زمینی ها را پوست بگیرید ، بشویید و با حوله کاغذی خشک کنید. با استفاده از رنده یا غذا ساز، سیب زمینی ها را در لایه های 1/8 اینچ (3 میلی متر) برش دهید.

پیاز را در حلقه ها یا ورقه های نازک برش داده و سیر را برش دهید. یک قالب 9 اینچی (23 سانتیمتر) را با سیر بریده شده مالش دهید و کف و کناره آن را با کره چرب کنید. در یک کاسه خامه را با جوز هندی ، فلفل سیاه و نمک مخلوط کنید.

1/3 سیب زمینی خرد شده را روی قالب آماده شده پهن کنید. حدود 1/3 حلقه های پیاز ، 1/3 فنجان پنیر ، آویشن تازه و 1/3 مخلوط خامه را اضافه کنید. 1/3 حلقه سیب زمینی دیگر ، 1/3 حلقه های پیاز ، 1/3 فنجان پنیر ، آویشن تازه و 1/3 مخلوط خامه را پخش کنید.

همین کار را با آخرین 1/3 سیب زمینی رنده شده ، مخلوط خامه باقیمانده پایان دهید و باقی مانده 1/3 فنجان پنیر را روی آنها پخش کنید. حدود 60-70 دقیقه آن را بپزید تا سیب زمینی پخته شود و روی آن طلایی شود. قبل از سرو اجازه دهید 10 دقیقه استراحت کند.

4/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا