انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزا

دستور پخت نان بربری خانگی

دستور پخت نان بربری خانگی بسیار ساده میباشدو میتوانید این نان لذیذ را برای صبحانه و یا عصرانه تهیه و سرو کنید. این نان یکی از نان های محبوب ایرانیان میباشد که میتوانید به سادگی در منزل تهیه کنید. برای آشنایی با این دستور پخت مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت نان بربری خانگی

مواد لازم:

470 میلی گرم آب
2 و ¼ مخمر خشک
آرد نان 510 گرم
2 قاشق چایخوری نمک
روغن
2 قاشق غذاخوری آرد
½ قاشق چایخوری شکر
80 گرم آب خنک
1 قاشق چایخوری کنجد

دستور پخت:

آب و مخمر را در مخلوط کن ایستاده مخلوط کنید. آرد و نمک را اضافه کنید و با سرعت کم مخلوط کنید تا آرد یکپارچه شود. سرعت را به متوسط ​​تا زیاد افزایش داده و مخلوط کنید تا خمیر کش بیاید ، حدود 6 دقیقه. داخل یک کاسه بزرگ را با روغن چرب کرده و خمیر را به آن منتقل کنید. روی کاسه را با نایلکس بپوشانید و بگذارید در دمای اتاق استراحت کند حدود یک ساعت.

خمیر را روی یک سطح صاف آردپاشی شده قرار دهید. خمیر را نصف کنید (وزن هر قسمت باید حدود 490 گرم باشد). به آرامی هر قسمت را به شکل یک مستطیل درآورید و دراز کنید. تکه های خمیر را با نایلکس به آرامی بپوشانید و بگذارید در دمای اتاق استراحت کند تا خمیر حجیم و نرم شود ، حدود 30 دقیقه. در همین حال ، آرد ، شکر ، قاشق چای خوری روغن و آب را در یک قابلمه کوچک مخلوط کنید.

این مخلوط را روی حرارت متوسط ​​بپزید ، مخلوط کنید ، تا حدود 2 دقیقه حباب در اطراف لبه ها ایجاد شود و غلیظ شود. کنار بگذارید تا خنک شود. یک سنگ پیتزا را روی پایین ترین قسمت فر قرار دهید و آن را با دمای 235 درجه سانتیگراد گرم کنید. بگذارید حداقل 30 دقیقه سنگ گرم شود. یک سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. یک تکه خمیر روی سینی بگذارید. دیگری را پوشیده و در جای خنک بگذارید.

انتهای آن را به آرامی بکشید و خمیر را فشار دهید ، آن را به شکل یک مستطیل 35 سانتی متر در 13 سانتی متر در آورید. با استفاده از انگشتان خود ، 5 رج عمیق طول را به خمیر فشار دهید تا مطمئن شوید خمیر جدا نمیشود. نیمی از مخلوط آرد را روی سطح نان بمالید و نیمی از دانه های کنجد را بپاشید. حدود 18 دقیقه بپزید. نان را به یک توری منتقل کرده و همین مراحل کار را تکرار کنید تا نان دوم درست شود. گرم سرو کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا