انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزا

دستور پخت نان برگر کنجدی

این دستور تهیه نان برگر به قدری آسان و سریع تهیه می شود که دیگر هرگز نمی خواهید دیگر از نان های از فروشگاه های خریداری شده استفاده کنید. با داشتن مواد اولیه ای که احتمالاً آنها را در منزل دارید ، فقط چند دقیقه طول می کشد تا نان ها آماده شوند تا با برگر و سبزیجات مورد علاقه خود پر شوند. بیش از 15 دقیقه پخته و نان های شما آماده شده ، تازه پخته شده و کاملاً بوی عالی دارند. امیدوارم این نسخه سریع نان را امتحان کنید و لذت ببرید. برای آشنایی با دستور پخت نان برگر کنجدی مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت نان برگر کنجدی

مواد لازم:

3/4 فنجان (400 گرم) آرد نان (یا چند منظوره)

2 قاشق غذاخوری (30 گرم) شکر

1 قاشق چایخوری (5 گرم) نمک

2/4 قاشق چایخوری (7 گرم) مخمر خشک فعال یا (20 گرم مخمر تازه)

1 فنجان (240 میلی لیتر) شیر ، کمی گرم

2 قاشق غذاخوری (30 گرم) کره ، ذوب شده

1 عدد تخم مرغ ، زده شده

برای روی نان:

تخم مرغ زده شده

دانه های کنج سفید

دستور پخت:

در یک کاسه بزرگ آرد ، شکر ، مخمر خشک و نمک را مخلوط کنید. شیر ، تخم مرغ زده شده و کره ذوب شده را اضافه کنید. هم بزنید تا مخلوط شوند و ورز دهید تا خمیر نرم ، کمی چسبناک اما کاملاً جمع و جور شود و از کناره های کاسه به راحتی جدا شود. روی یک سطح صاف آرد پاشی شده ، خمیر را به 8 قسمت تقسیم کنید. هر قطعه را به شکل گرد درآورید و روی یک ورق کاغذ روغنی قرار دهید.

روی نان ها را با حوله آشپزخانه بپوشانید و بگذارید 30-40 دقیقه در یک مکان گرم بلند و حجیم شوند. سپس فر را با دمای 400 درجه فارنهایت (200 درجه سانتیگراد) گرم کنید. با تخم مرغ زده روی خمیر ها را براش بزنید و روی آن دانه کنجد بپاشید. آن را به مدت 13-15 دقیقه بپزید تا طلایی شود. لذت ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا