انواع دسرتازه های آموزش شیرینی پزیکیک و شیرینی

دستور پخت نون خامه ای خوشمزه

سلام به دوستداران آشپزی. امروز شما را با دسر لذیذ ، دستور پخت نون خامه ای خوشمزه به روشی بسیار ساده و راحت آشنا میکنیم. این شیرینی بسیار لذیذ یک دسر و قنادی محبوب و پر طرفدار ایرانی میباشد. شما میتوانید آنها را در منزل تهیه کرده و از شیرینی های تازه و لذیذ لذت ببرید. برای آشنایی با این دستور مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت نون خامه ای خوشمزه

مواد لازم:

1 فنجان آرد چند منظوره
6 قاشق غذاخوری کره
4 عدد تخم مرغ کوچک
1/8 قاشق چایخوری پودر وانیل یا 3 قطره عصاره وانیل
خامه زده شده
1/8 قاشق چایخوری نمک
1 فنجان آب

دستور پخت:

فنجان آب ، 6 قاشق غذاخوری کره و 1/8 قاشق چایخوری نمک را به یک قابلمه اضافه کنید. قابلمه را گرم کرده و کاملا هم بزنید. به مدت 5 دقیقه یا تا زمانی که فقط بجوشد ، حرارت دهید. 1 فنجان آرد چند منظوره را به تدریج درون قابلمه الک کنید و خوب هم بزنید. از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از افزودن هر تخم مرغ ، آن را خوب مخلوط کنید. 1/8 قاشق چایخوری وانیل اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

خمیر باید نباید خیلی شل باشد. اگر خیلی شل است ، 1 قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید. اندازه قاشق از خمیر را روی یک سینی فر پوشیده شده با کاغذ روغنی قرار دهید. فر را با دمای 400 درجه فارنهایت (204 درجه سانتیگراد) گرم کنید و به مدت 20 دقیقه آن را بپزید. از فر خارج کرده و اجازه دهید کاملاً سرد شود. سپس این نان ها را با خامه پر کنید. ( بهتر است قبل از سرو پر کنید )

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا