انواع دسرکریسمسکیک و شیرینی

دستور پخت کیک خامه ای لهستانی

وقتی این کیک خامه ای لهستانی را برای اولین بار تهیه میکنید، از همان ابتدا عاشق آن خواهید شد. این یک دسر منحصر به فرد و غیرقابل مقاومت است که همه آن را دوس داشته و بیشتر می خواهند. این کیک با دو لایه شیرینی و یک لایه بسیار ضخیم خامه تهیه میشود که طعم بی نظیری دارد. می توانید این کیک شگفت انگیز را با عصاره توت یا سس شکلات برای عطر و طعم و بافت بیشتر تزئین و سرو کنید. امیدوارم این کیک را امتحان کنید و لذت ببرید. برای آشنایی با دستور پخت کیک خامه ای لهستانی مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت کیک خامه ای لهستانی

موا لازم:

لایه های شیرینی:

3/4 فنجان (95 گرم) آرد
1/3 فنجان (80 میلی لیتر) شیر
1/3 فنجان (80 میلی لیتر) آب
2 قاشق چایخوری (10 گرم) شکر
1/2 قاشق چایخوری (2 گرم) نمک
کره بدون نمک 2 اونس (60 گرم)
3 عدد تخم مرغ

خامه وانیلی:

2 فنجان (500 میلی لیتر) شیر
2/3 فنجان (135 گرم) شکر
1/4 فنجان (30 گرم) نشاسته ذرت
1 قاشق غذاخوری (10 گرم) آرد
2 عدد تخم مرغ
2 قاشق چایخوری (10 گرم) عصاره وانیل
3/4 فنجان (170 گرم) کره ، دمای اتاق

دستور پخت:

ابتدا خامه شیرینی وانیلی را آماده کنید.

شیر را در قابلمه متوسط ​​قرار دهید و بجوشانید. در همین حال تخم مرغ ها را با شکر مخلوط کنید تا کاملا ترکیب شوند. آرد و نشاسته ذرت را اضافه کرده و مخلوط کنید تا مخلوط شوند. به تدریج شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و دوباره روی حرارت قرار دهید. مرتب هم بزنید تا جوش بیاید و غلیظ شود. از روی حرارت برداشته و عصاره وانیل را اضافه کنید. خامه را در یک کاسه ریخته و روی آن را با نایلکس بپوشانید و مستقیماً آن را روی سطح خامه فشار دهید تا از ایجاد ترک روی سطح آن جلوگیری شود. در دمای اتاق خنک کنید.

لایه های شیرینی را آماده کنید.

در یک قابلمه شیر ، آب ، شکر ، نمک و کره را به جوش آورید. از روی حرارت برداشته و آرد را اضافه کنید و با یک قاشق چوبی مخلوط کنید تا یکدست شود. قابلمه روی حرارت متوسط برگردانید و در حین هم زدن به مدت 1 یا دو دقیقه آن را بپزید. خواهید دید که مقداری از خمیر به ته ظرف چسبیده است. خمیر را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید و بگذارید تا کمی خنک شود.

در همین حال فر را با دمای 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) گرم کنید. دو قالب 8 اینچی (20 سانتی متری) را چرب کرده و با کاغذ روغنی بپوشانید. با استفاده از یک قاشق چوبی یا حتی یک مخلوط کن ، تخم مرغ ها را یک به یک اضافه کنید و هم بزنید در نتیجه یک خمیر صاف ایجاد می شود که هنوز شکل خود را حفظ می کند. خمیر شیرینی را به طور مساوی بین قالب ها تقسیم کنید و کف قابلمه ها پخش کنید. به مدت 25-30 دقیقه بپزید تا خوب پف کرده و قهوه ای طلایی شود. بگذارید خنک شوند.

خامه وانیلی را آماده کنید.

کره را در یک کاسه بزرگ قرار دهید و مخلوط کنید تا خامه ای شود. به تدریج خامه شیرینی که از قبل تهیه کردی را اضافه کرده و مخلوط کنید تا در آن ترکیب شود. سپس کمی خامه را روی یک ظرف سرو اضافه کنید. اولین لایه شیرینی را روی خامه قرار دهید. روی لایه شیرینی را با خامه پر کنید. همانند تصویر خامه را صاف کنید و لایه دوم شیرینی را روی آن قرار دهید. بگذارید در یخچال 4-6 ساعت یا بهتر یک شب بماند. قبل از سرو با پودر قند تزئین کنید. میتوانید با سس شکلات سرو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا