ترشی | شور

طرز تهیه ترشی لیته در منزل

ترشی لیته یک ترشی تهیه شده از سبزیجات میباشد. ترشی به طور کلی در بیشتر کشورهای خاورمیانه و مدیترانه بسیار محبوب است. تورشی تقریباً همیشه مصرف می شود و به عنوان غذای فرعی سرو می شود. این ترشی یکی از انواع بسیار متنوع ترشی است. این ترشی پر از سبزیجات است و اگرچه چند هفته قبل از مصرف نیاز به استراحت دارد ، اما همچنان حاوی مقادیر زیادی ویتامین ها و مواد معدنی پایدارتر مانند کلسیم ، آهن ، منگنز ، منیزیم ، پتاسیم و غیره است. برای آشنایی با طرز تهیه ترشی لیته در منزل مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ترشی لیته در منزل

مواد لازم:

2 عدد بادمجان بزرگ
8 اونس (227 گرم) کرفس
2 عدد هویج
کلم 1/4
1/4 فلفل دلمه ای قرمز
1/4 فلفل دلمه ای سبز
3 فلفل چیلی
گل کلم 1/4
1/8 بسته نعناع
1/4 دسته جعفری
1/4 دسته گشنیز
1/4 دسته مرزه
1/4 دسته ترخون
3 حبه سیر
نمک ، فلفل قرمز ، زردچوبه
سرکه سفید

طرز تهیه:

بادمجان ها را کبابی کنید. پوست آنها بگیرید و بادمجان های کبابی را خرد کنید. نعنا ، جعفری ، گشنیز ، مرزه و ترخون را خرد کنید. هویج را رنده کنید. کرفس ، کلم ، فلفل دلمه ای ، فلفل قرمز و گل کلم را خرد کنید. تمام مواد خرد شده و رنده شده را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. 3 یا 4 حبه سیر را داخل کاسه له کنید. به دلخواه نمک ، پودر فلفل چیلی و زردچوبه اضافه کنید. مواد را کاملاً مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند. مخلوط را به یک شیشه یا دبه منتقل کنید.

سرکه سفید را اضافه کنید تا روی مخلوط را بگیرد سپس دبه را تکان دهید تا سرکه به همه جا ترشی برسد. دبه را با یک درب محکم ببندید تا هوا وارد نشود. ترشی را حداقل به مدت 2 هفته در دمای اتاق نگه دارید. در دبه را به مدت 2 هفته باز نکنید.  پس از (2 هفته) باز كردن ظرف در یخچال قرار دهید. سپس در کنار غذا سرو کنید.

2.5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا