انواع دسرکیک و شیرینی

طرز تهیه سوهان در منزل به روشی آسان برای شب یلدا

آشنایی با طرز تهیه سوهان در منزل به روشی آسان میتواند به شما کمک تا دیگر سوهان های بیرون که موادنگه دارنده نیز دارند نخرید. میتوانید در عوض سوهان این شیرینی محبوب و بسیار لذیذ ایرانی را در منزل تهیه کنید و لذت ببرید. برای آشنایی با این دستور مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

سوهان

طرز تهیه سوهان در منزل به روشی آسان برای شب یلدا سال 1399

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری + 1 قاشق چایخوری آرد چند منظوره
2 قاشق چایخوری آرد گندم جوانه زده
1 فنجان شکر دانه ریز
8 قاشق غذاخوری آب
10 قاشق غذاخوری کره
6 قاشق غذاخوری شربت ذرت
½ قاشق چایخوری هل پودر شده
½ قاشق چایخوری پودر زعفران (خشک ، حل نشده)
⅛ قاشق چای خوری نمک
¼ بادام خرد شده (اختیاری)
½ فنجان پسته بدون نمک خرد شده ، بوداده

دستور پخت:

چندین ورق بزرگ کاغذ روغنی را روی پیشخوان خود نزدیک اجاق گاز پهن کنید که با استفاده از آن مخلوط سوهان داغ را که رویش میریزید خنک شود. همچنین می توانید از ظرف شیشه ای یا سیلیکونی استفاده کنید. آردها و شکر را به قابلمه نچسب اضافه کرده و روی حرارت متوسط ​​تا زیاد برای 2-3 دقیقه حرارت دهید (مرتبا هم بزنید). آب را اضافه کرده و هم بزنید تا همه شکر حل شوند و مخلوط به جوش بیاید.

اکنون دماسنج شیرینی را بر روی قابلمه خود قرار دهید. کره را اضافه کرده و هم بزنید تا ذوب شود. شربت ذرت ، نمک و ادویه را به آن اضافه کرده و هم بزنید. شما می خواهید که مخلوط شما به 260 درجه فارنهایت یا 126 درجه سانتی گراد برسد. هرچه درجه حرارت آن بالاتر بروید ، سوهان بیشتر مانند “آب نبات سفت” می شود. به درجه حرارت توجه زیادی داشته باشید زیرا یک یا چند درجه درجه یک می تواند تفاوت زیادی در سفتی سوهان در پایان ایجاد کند.

هنگامی که به 126 درجه سانتیگراد رسید ، از روی حرارت برداشته، سریع بادام را اضافه کنید و سپس با احتیاط (اما سریع باشید!) مخلوط را روی کاغذ روغنی به صورت دایره های کوچک بریزید (فضا خالی دورش قرار دهید تا پخش شود). باید حدود 5-6 عدد سوهان داشته باشید. پسته خرد شده را روی سوهان بپاشید و با استفاده از پشت قاشق یا لیوان ، پسته ها را داخل سوهان فشار دهید تا صاف شود. بگذارید خنک شود سپس با چای لذت ببرید.

4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا