انواع پلو و چلوخوراک مرغ و پرندهغذاهای اصلیغذاهای گوشتی

طرز تهیه و دستور پخت ته چین مرغ

سلام به دوستداران آشپزی. امروز شما رو با یکی دیگه از غذا های عالی و خوش طعم ایرانی که محبوبیت زیادی هم داره آشنا میکنیم. ته چین یکی از غذا هایی هیت که در مهمانی ها و رستوران ها سرو میشه که با برنج، مرغ یا گوشت گاو، ماست چکیده و زرشک درست میشه و بسیار هم لذیذه. برای آشنایی با طرز تهیه و دستور پخت ته چین مرغ مقاله آشپزی ما رو دنبال کنید.

ته چین

طرز تهیه و دستور پخت ته چین مرغ

دستور پخت:

1 عدد پیاز ریز خرد شده
فیله ران مرغ 600 گرم بدون پوست
¼ بسته کوچک زعفران
360 گرم (2 فنجان) برنج، به مدت 2 ساعت در آب نمک سرد خیسانده شود
3 عدد زرده تخم مرغ
250 گرمی ماست یونانی
50 کره نمکی
1 قاشق غذاخوری زرشک بعلاوه اضافی برای سرو
خلال پسته برای سرو کردن

پیاز داغ:

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
1 عدد پیاز ، نازک برش خورده

دستور پخت:

برای تهیه پیاز داغ، روغن را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز و 1 قاشق چایخوری نمک را اضافه کرده و با هم زدن به مدت 13 دقیقه یا تا زمانی که طلایی و ترد شود ، آن را بپزید.  پیاز و مرغ را در قابلمه بزرگی قرار دهید ، سپس آن را با آب سرد و 2 قاشق چایخوری نمک بپوشانید. بگذارید تا روی حرارت متوسط ​​بپزد. به مدت 20 دقیقه یا تا زمانی که کاملاً پخته شود ، آن را بپزید.

60 میلی لیتر از آب مرغ را برداشته و در ظرفی با زعفران قرار داده و کنار آن بگذارید. مرغ را آبکش کرده ، سپس از دو چنگال برای خرد کردن مرغ استفاده کنید. اجازه دهید کاملا خنک شود. برنج را آبکش کنید ، در قابلمه را بگذارید و با آب سرد بپوشانید. بگذارید روی حرارت متوسط ​​جوش بیاید و به مدت 10 دقیقه بپزد. آن را از روی حرارت برداشته ، آبکش کرده و با آب سرد یشویید.

زرده تخم مرغ و ماست را در یک کاسه ترکیب کرده و با نمک و فلفل مزه دار کنید. مرغ را با 2 قاشق غذاخوری مخلوط ماست مخلوط کنید. مخلوط ماست باقی مانده را با برنج مخلوط کنید. کره را در یک قابلمه با حرارت متوسط ​​ذوب کنید. نیمی از مخلوط زعفران را اضافه کنید ، سپس با دو سوم مخلوط برنج بپوشانید. مرغ را به صورت لایه یکنواخت روی برنج مرتب کرده و سپس با زرشک پر کنید.

روی آن را با مخلوط باقیمانده برنج ، سپس به طور مساوی روی مخلوط باقیمانده زعفران و 60 میلی لیتر آب ذخیره شده بریزید. به مدت 10 دقیقه بدون قرار دادن در بپزید ، سپس حرارت را کم کنید و به مدت 1 ساعت بپزید یا تا زمانی که ته دیگ آن طلایی شود. روی بشقاب سرو برگردانید و با پسته ، پیاز سرخ شده و زرشک های اضافی تزئین کنید.

2.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا