انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزاتازه های آموزش شیرینی پزیغذاهای ویژه ماه رمضان

طرز تهیه کلوچه ایرانی خانگی

طرز تهیه کلوچه ایرانی خانگی بسیار ساده و راحت میباشد. داخل این کلوچه ها با مخلوط شکر پر میشوند که شما همچنین میتوانید با نوتلا، خرما و چیز های دیگر نیز پر کنید و لذت ببرید. برای آشنایی با این دستور مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه کلوچه ایرانی خانگی

مواد لازم:

3 و 1/2 فنجان آرد چند منظوره
آرد معمولی 1 فنجان
1 فنجان شکر
1/8 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
1/8 قاشق چایخوری جوش شیرین
کره بدون نمک 2/3 فنجان
کره بدون نمک 1/4 فنجان
2 قاشق غذاخوری روغن نباتی
1/2 قاشق غذاخوری روغن نباتی
1/4 قاشق چایخوری زعفران
1/8 قاشق چایخوری وانیل
پودر هل 1/4 قاشق چایخوری
2 قاشق چایخوری دارچین
1 عدد تخم مرغ متوسط

طرز تهیه:

زعفران را به مدت نیم ساعت در 2 قاشق غذاخوری آب جوش خیس کنید. در یک کاسه بزرگ ، 3/2 فنجان آرد چند منظوره ، بیکینگ پودر ، جوش شیرین ، 2/3 فنجان کره بدون نمک ، 2 قاشق غذاخوری روغن نباتی و 1/2 قاشق چایخوری زعفران خیسانده را ترکیب کنید ، خوب هم بزنید. 3/4 فنجان آب جوشانده را به تدریج اضافه کرده و کاملا ورز دهید. چند دقیقه ورز دهید. کاسه را با نایلکس بپوشانید و اجازه دهید 20 دقیقه استراحت کند.

مواد داخل کلوچه:

1/4 پیمانه کره بدون نمک ، 1/2 قاشق غذاخوری روغن نباتی و شکر را در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید. کاملا هم بزنید تا خوب مخلوط شود. وانیل ، پودر هل و پودر دارچین را به یک فنجان آرد چند منظوره اضافه کرده و خوب هم بزنید. مخلوط را به ظرف شکر اضافه کنید و کاملاً مخلوط کنید تا کاملاً مخلوط شود. سپس با دست کمی ورز دهید. خمیر را برداشته ، گرده و صاف و یکدست کنید. یک قاشق غذاخوری از مخلوط را روی خمیر قرار دهید ، خمیر را روی مخلوط بچرخانید ، لبه ها را فشار دهید تا مهر و موم شود و صاف شود. كلوچه را روی یك سینی فر آرد زده شده قرار دهید. یک زرده تخم مرغ را با باقیمانده زعفران خیسانده بزنید. سطح کولوچه را با مخلوط تخم مرغ زده شده براش بزنید. فر را با دمای 400 درجه فارنهایت (204 درجه سانتیگراد) گرم کنید ، کلوچه را به مدت 25 دقیقه یا تا زمانی که طلایی شود بپزید.

4.2/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا