انواع خوراک تخم مرغانواع دلمه و کوکو و کتلتغذاهای اصلی

طرز تهیه کوکو سبزی

سلام به دوستداران آشپزی و انواع کوکو. امروز شما را با دستور پخت و طرز تهیه کوکو سبزی آشنا میکنیم. کوکو یکی از غذاهای محبوب و بسیار لذیذ ایرانی هاست که انواع مختلفی مثل کوکو سیبزی، کوکو سیب زمینی، کوکو مرغ و… دارد. چیزی که به محبوبیت این غذا افزوده زمان کم تهیه آن است که به سادگی و راحتی نیز تهیه و آماده سرو میشود. میتوانید هم با نان و هم بدون نان سرو کنید. برای آشنایی با دستور پخت مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت و طرز تهیه کوکو سبزی

مواد لازم:

5 قاشق غذاخوری روغن زیتون
2 فنجان جعفری خرد شده
2 فنجان گشنیز خرد شده
1 فنجان شوید تازه خرد شده
6 عدد پیازچه درشت خرد شده
1 و 1/2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
1 قاشق چایخوری نمک
3/4 قاشق چایخوری پودر هل
3/4 قاشق چایخوری پودر دارچین
1/2 قاشق چایخوری پودر زیره
1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده
6 عدد تخم مرغ بزرگ

دستور پخت:

یک تابه دو طرفه را با روغن چرب کنید. جعفری ، گشنیز ، شوید ، پیازچه و 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید.( اگر بخواهید میتوانید این مخلوط را در غذاساز ریز خرد کنید) سپس کنار بگزارید. در یک کاسه بزرگ ، بیکینگ پودر ، نمک ، هل ، دارچین ، زیره و فلفل را هم بزنید. 2 عدد تخم مرغ را اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط شود ، سپس باقیمانده تخم مرغ را اضافه کرده و هم بزنید تا کاملاً ترکیب شود.

سپس مخلوط را در تابه دو طرفه بریزید و رویش را صاف کنید. حدود 20 تا 25 دقیقه بپزید ( اگر به اندازه کافی پخت طرف دیگر را بپزید). تا زمانی که تخم مرغ پخته و سبزی نرم شود. سپس بگذارید کوکو به مدت 10 دقیقه در ظرف خنک شود. وقتی آماده شد ، کوکو را از تابه جدا کنید. سپس این کوکو را برش داده و با نان یا بدون نان سرو کنید.

2.1/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا