آموزش تزیین کیک | شیرینی | دسرانواع دسرکیک و شیرینیمنوی صبحانه

طرز تهیه کوکی های شکلاتی و وانیلی

کوکی های وانیل و شکلات یکی از کلوچه های مورد علاقه کودکان است. آنها کره ای هستند ، با ترکیبی کلاسیک از وانیل و شکلات. آنها یکی از بهترین خوراکی ها در کنار یک فنجان شیر یا قهوه. دستور العمل بسیار آسانی دارد، به مواد تشکیل دهنده مشترک نیاز دارد و می تواند زودتر از موعد آماده شود. من پیشنهاد می کنم دو دسته درست کنید چون خیلی سریع آماده میشود و برای هر مناسبتی یا فقط به عنوان میان وعده مناسب هستند. برای آشنایی با طرز تهیه کوکی های شکلاتی و وانیلی مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه کوکی های شکلاتی و وانیلی

مواد لازم:

خمیر وانیلی:

1/2 فنجان (113 گرم) کره در دمای اتاق

1/2 فنجان (100 گرم) شکر

1 عدد زرده تخم مرغ

1 قاشق چایخوری (5 گرم) عصاره وانیل

1 1/4 فنجان (160 گرم) آرد چند منظوره

1/4 قاشق چایخوری (1 گرم) نمک

خمیر شکلاتی:

1/2 فنجان (113 گرم) کره در دمای اتاق

1/2 فنجان (100 گرم) شکر

1 عدد زرده تخم مرغ

1 فنجان (125 گرم) آرد چند منظوره

1/4 فنجان (30 گرم) پودر کاکائو 

1/4 قاشق چایخوری (1 گرم) نمک

دستور پخت:

خمیر وانیلی را آماده کنید . در یک کاسه بزرگ ، کره و شکر را برای حدود 3-5 دقیقه با هم مخلوط کنید تا خامه ای شود. زرده تخم مرغ و عصاره وانیل را اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند. آرد و نمک را با استفاده از کفگیر یا قاشق چوبی ترکیب کنید. خمیر را با نایلکس بپوشانید و به شکل مستطیل در آورید.

خمیر شکلات را آماده کنید . در یک کاسه بزرگ ، کره و شکر را برای حدود 3-5 دقیقه با هم مخلوط کنید تا خامه ای شود. زرده تخم مرغ را اضافه کنید و مخلوط کنید تا خوب مخلوط شوند. آرد ، پودر کاکائو و نمک را با استفاده از قاشق چوبی ترکیب کنید. خمیر را در نایلکس بپیچید و به شکل مستطیل در آورید.

خمیر وانیلی و شکلاتی را به مدت 1-2 ساعت در یخچال قرار دهید. خمیر وانیل را به یک مستطیل 23×30 سانتی متری درآورید و روی کاغذ روغنی رول کنید. از آرد استفاده کنید تا مطمئن شوید وردنه نمی چسبد. همین کار را با خمیر شکلاتی نیز انجام دهید. خمیر شکلاتی را روی خمیر وانیلی قرار دهید و رول کنید. سپس با نایلکس بپوشانید و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید.

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) گرم کنید. روی دو سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. خمیر را به کوکی های ضخیم 6 میلی متر برش دهید. کلوچه ها را با فاصله ، روی سینی های فر قرار دهید. به مدت 12-15 دقیقه یا تا حدی که روی لبه ها کمی طلایی شود ، آن را بپزید. بگذارید کلوچه ها به مدت 5 دقیقه روی سینی خنک شوند.

4.9/5 - (54 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا