انواع دسر

طرز تهیه پودینگ شکلاتی به روش خانگی

سلام به دوستداران آشپزی. امروز شما را با طرز تهیه پودینگ شکلاتی به روش خانگی آشنا میکنیم. اگر گیاهخوار هستید، می توانید شیر بادام یا نارگیل را جایگزین شیر گاو کنید و سپس از کره گیاهی به عنوان جایگزین کره معمولی استفاده کنید. میتوانید این پودینگ لذیذ را با روشی که ما به شما آموزش خواهیم داد به سادگی تهیه کرده و لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه این پودینگ مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

پودینگ شکلاتی

طرز تهیه پودینگ شکلاتی به روش خانگی

مواد لازم:

5 فنجان شیر 2٪
1 ½ فنجان شکر دانه ریز
¾ فنجان پودر کاکائو شیرین نشده
½ فنجان نشاسته ذرت
½ قاشق چای خوری نمک
¼ فنجان کره
1 قاشق چای خوری عصاره وانیل
1 قاشق چای خوری پودر قهوه فوری (اختیاری)

دستور تهیه:

یک ماهیتابه متوسط را روی حرارت متوسط گرم کنید. شکر ، پودر کاکائو ، نشاسته ذرت ، نمک و قهوه را اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شوند ، سپس شیر را در آن بریزید. خوب هم بزنید تا به خوبی مخلوط و صاف شوند. مخلوط را بگذارید تا به جوش بیاید. پس از جوش آمدن ، برای غلیظی پودینگ ، به مدت 1-2 دقیقه به طور مداوم هم بزنید.

باید نسبتاً غلیظ باشد ، اما با سرد شدن همچنان غلیط تر می شود. آن را از روی حرارت برداشته و کره و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. هم بزنید تا کره کاملا ذوب شده و ترکیب شود. اگر احساس می کنید پودینگ به اندازه کافی صاف نیست ، می توانید پودینگ را از صافی عبور دهید.

در غیر این صورت ، پودینگ را در یک ظرف مناسب بریزید و با یک تکه پلاستیک روی سطح پودینگ را بپوشانید و پلاستیک را فشار دهید تا روی سطح پودینگ بچسبد ، بنابراین با سرد شدن ترک نمیخورد. پس از سرد شدن کامل ، می توانید پلاستیک را برداشته و در ظرف سرو، سرد سرو کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا