انواع دسرتزیین شله زردمنوی صبحانهمنوی محرم

دستور پخت شله زرد خوشمزه

سلام به دوستداران آشپزی. امروز شما را با دستور پخت شله زرد خوشمزه آشنا میکنیم. شله زرد یکی از محبوب ترین و لذیذ ترین دسر هایی ایرانی میباشد که که به عنوان دسر، صبحانه، میان وعده و نذری سرو میشود. دستور پخت بسیار آسانی دارد و همچنین طعم آن نیز عالی میباشد. میتوانید با خلال پسته یا بادام، دارچین یا پودر نارگیل تزئین کنید. برای آشنایی با طرز تهیه این دسر بی نظیر مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

شله زرد

دستور پخت شله زرد خوشمزه

مواد لازم:

برنج 1 فنجان
6 فنجان آب جوش
2 فنجان شکر دانه ریز
2⅓ فنجان آب جوش اضافی (بعداً اضافه خواهد شد)
¼ فنجان گلاب
1/4 قاشق چایخوری زعفران ساییده شده

تزئین:

پودر دارچین
خلال بادام و پسته بدون نمک
گلبرگهای گل رز خشک شده

دستور پخت:

برنج را به یک کاسه اضافه کنید و در آب سرد بشویید. چند بار برنج را با آب سرد بشویید سپس آبکش کنید. برنج و آب جوش را به یک قابلمه بزرگ و نچسب اضافه کنید. به جوش بیاورید. حرارت را کاهش دهید. با حرارت کم و بدون اینکه در قابلمه را بگذارید، بپزید. به مدت 1 ساعت و 15 دقیقه هم نزنید. بیشتر آب تبخیر می شود و برنج باید کاملاً نرم باشد.

برای تست برنج ، یک دانه را به آرامی بین انگشت شست و اشاره فشار دهید. باید با یک بافت چسبناک وقتی که له شد رو برو شوید. 2⅓ فنجان آب جوش ، 2 فنجان شکر ، ¼ فنجان گلاب ، و 1/4 قاشق چایخوری زعفران اضافه کنید. حرارت را کم کنید و بجوشانید. به مدت 5 دقیقه بیشتر ، یا تا زمانی که شعله زرد غلیظ شود ، پخت را روی حرارت متوسط ​​ادامه دهید.

با یک قاشق چوبی چندین بار هم بزنید تا شعله زرد به ته یا کناره های قابلمه نچسبد. سپس از روی حرارت بردارید. درون کاسه یا ظرف سرو دسر بریزید و در دمای اتاق خنک شوید. به مدت 1-2 ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً سرد شود. روی ظرف های سله زرد را با نایلکس بپوشانید سپس در یخچال قرار دهید. قبل از سرو با پودر دارچین ، خلال پسته یا بادام و چند گلبرگ خشک گل رز تزئین کنید و لذت ببرید!!

3.4/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا