انواع پلو و چلوغذاهاي درياييغذاهای اصلی

دستور پخت قلیه ماهی خوش طعم

دستور پخت قلیه ماهی خوش طعم یک دستور بسیار محبوب و یاده ایرانی میباشد. یک گزینه عالی برای ناهار یا شام میباشد اگر به ماهی و غذا های دریایی علاقه دارید. میتوانید این غذا را تا 1 روز در یخچال نگهداری کنید و بعدا سرو کنید. با برنج سرو کنید و لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه این دستور مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت قلیه ماهی خوش طعم

مواد لازم:

10 اونس (283 گرم) ماهی بدون استخوان (تیلاپیا)
2 دسته گشنیز
1 دسته شنبلیله
1/4 فنجان رب تمر هندی
1 عدد پیاز
2 حبه سیر
1/4 قاشق چایخوری چاشنی خورشت

1/8 قاشق چایخوری پودر فلفل چیلی
3 قاشق غذاخوری روغن
نمک و زردچوبه به مقدار لازم

دستور پخت:

پیاز را نگینی خرد کنید. سپس گشنیز و شنبلیله را خرد کنید و ماهی را در قطعات کوچک برش دهید. پیازها را با 2 قاشق غذاخوری روغن سرخ کنید تا طلایی شوند. ادویه خورشت ، فلفل چیلی پودر شده را اضافه کرده و برای چند دقیقه دیگر سرخ کردن را ادامه دهید. گشنیز و شنبلیله خرد شده را اضافه کنید و سرخ کردن را ادامه دهید تا سبزیجات شروع به تیره شدن کنند. نصف فنجان آب جوش را با رب تمر هندی ترکیب کرده و خوب هم بزنید تا خمیر تمر هندی کاملا حل شود.

رب تمر هندی را به ظرف اضافه کنید و خوب هم بزنید. در صورت نیاز آب جوش بیشتری اضافه کنید. به مقدار لازم نمک اضافه کنید و هم بزنید. قابلمه را به مدت 10 دقیقه روی حرارت متوسط گرم کنید. در همین حال، ماهی های خرد شده را از دو طرف با زردچوبه مالش دهید. ماهی را در یک قاشق غذاخوری روغن سرخ کنید تا هر دو طرف سرخ شود. ماهی را به قابلمه اضافه کرده و خوب هم بزنید. به مدت 20 دقیقه با حرارت متوسط آن را بپزید. سپس با برنج سرو کنید. نوش جان.

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا