آموزش تزیین کیک | شیرینی | دسرانواع دسرکریسمسکیک و شیرینی

شیرینی زنجبیلی ستاره ای

این شیرینی زنجبیلی ستاره ای یکی از محبوب ترین شیرینی هایی است که بیشتر اوقات در کریسمس تهیه میشود. بسته به علاقه خود می توانید کوکی های ترد یا نرم تری تهیه کنید. اگر می خواهید خمیر ترد شود ، با وردنه خیلی نازک کنید یا آن را کلفت تر کنید تا کلوچه های نرم داشته باشید. دستورالعملی بسیار ساده است که به راحتی می توانید با کمک بچه ها تهیه کنید. برای آشنایی با طرز تهیه این شیرینی های لذیذ مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

شیرینی زنجبیلی ستاره ای

مواد لازم:

2/1 فنجان آرد

1/2 فنجان شکر قهوه ای

1/2 قاشق چایخوری نمک

1/2 قاشق چایخوری پودر دارچین

1 قاشق چایخوری پودر زنجبیل

پودر میخک 1/4 قاشق چایخوری

1 قاشق چایخوری جوش شیرین

110 گرم کره

1/4 فنجان عسل

1 عدد تخم مرغ

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

برای تزئین:

1 فنجان پودر قند

1-2 قاشق غذاخوری شیر

1/2 قاشق چایخوری عصاره وانیل ، اختیاری

دستور پخت:

در یک کاسه بزرگ کره را همراه با شکر ، عسل و عصاره وانیل مخلوط کنید. تخم مرغ را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در ظرف دیگری مواد خشک را با هم مخلوط کنید: آرد ، نمک ، ادویه ها و جوش شیرین. مواد خشک را در مخلوط کره بریزید و هم بزنید تا زمانی که خمیر آماده و گلوله گلوله شود. روی آن را با نایلکس بپوشانید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) گرم کنید. روی دو سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. خمیر را دو قسمت کنید و به ضخامت 2 ، 3 میلی متر با وردنه صاف کنید. اگر می خواهید آنها را ترد کنید خمیر را خیلی نازک تر کنید. اگر می خواهید نرمتر شوند آن را کلفت تر کنید. با استفاده از قالب کوکی خمیر را به شکل ستاره درآورید. خمیر باقیمانده را دوباره صاف کرده و ستاره های بیشتری برش دهید.

ستاره ها را روی سینی های فر آماده قرار دهید و کمی فاصله بین آنها بگذارید تا هنگام پخت که حجیم میشوند به هم نچسبند. به مدت 7 تا 10 دقیقه بپزید (بستگی به اندازه کوکی دارد). بگذارید به مدت 2 دقیقه روی سینی فر خنک شود ، سپس آن را به یک توری سیمی منتقل کنید تا کاملا خنک شوند. برای تهیه تزئین کیک ، در صورت استفاده ، پودر قند را با شیر و عصاره وانیل ترکیب کنید. مایه کیک را داخل یک قیف قنادی بریزید و ستاره های نان زنجبیلی را تزئین کنید. سپس در یخچال قرار دهید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا